Araştırma,
drama yönteminin Türkçe dersinde temel dil becerileri ile dil bilgisi
öğretiminde başarı ve kalıcılık üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi amacıyla
yapılmıştır. Araştırmada deneysel modellerden “ön test – son test kontrol
gruplu” desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Erzurum Yakutiye
merkez ilçesinde bulunan bir ilköğretim okulundan seçilen 63 6. sınıf öğrencisi
oluşturmuştur. Çalışma grubundaki öğrenciler karne notu ve ön test başarı
ortalamaları açısından eşitlenerek deney ve kontrol gruplarına ayrılmıştır.
Uygulama 6. sınıf Türkçe dersi ‘Sevgi’ teması kazanımları ile
sınırlandırılmıştır. Drama etkinlikleri ‘Sevgi’ teması kazanımları dikkate
alınarak hazırlanmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasında, 6. sınıf Türkçe
ders kitabındaki “Sevgi” teması kazanımları ve Türkçe Dersi Öğretim Programı
dikkate alınarak çoktan seçmeli testler, gözlem formları, serbest yazma
çalışması değerlendirme formu kullanılmıştır. Uygulamadan elde edilen verilerin
analizinde frekans, t testi, Anova istatistik teknikleri
kullanılmış; ölçme araçlarının geliştirilmesinde geçerlik ve güvenirlik
analizleri yapılmıştır.
Araştırma
sonucunda drama yönteminin uygulandığı deney grubunun temel dil becerileri
(okuma, dinleme/izleme, konuşma, yazma) ve dil bilgisi ön test, son test ve
kalıcılık testi başarı ortalamalarının geleneksel öğretim yönteminin
uygulandığı kontrol grubundan daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Bulgulardan
hareketle drama yönteminin temel dil becerileri ve dil bilgisi öğretiminde
geleneksel öğretime göre başarı ve hatırda tutma üzerinde daha etkili olduğu
sonucuna varılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)