Üniversitelerin eğitim fakültelerinde informal
ortamların kullanım durumunu ve bu ortamlardaki fen öğretimi sürecine etki eden
kriterleri akademisyenlerin görüşleriyle ortaya koymak bu araştırmanın temel
amacıdır. Araştırmanın çalışma grubunu Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi
Öğretmenliği Lisans Programı’nda bulunan fen grubu alan derslerini veren 34
akademisyen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
araştırmacılar tarafından hazırlanan bir anket kullanılmıştır. Akademisyenlerin
verdikleri cevaplar SPSS 25.0 istatistik paket programı ile çözümlenmiş,
betimsel istatistiklerden frekans (f) ve yüzde (%) dağılımları şeklinde
verilmiştir. Sonuç olarak, akademisyenlerin kullandıkları informal ortamların
frekanslarının yeterli düzeyde olmadığı, kullanmak istedikleri ortamlar
sorulduğunda genel olarak frekansın arttığı görülmüştür. Akademisyenlerin,
informal ortamlarda fen öğretimi sürecinin güvenli, düşük maliyetli, kolay
ulaşılabilir ve informal ortamların fiziksel özelliklerinin ve uzman bulundurup
bulundurmamasının önemsediği sonucuna varılmıştır.
informal öğrenme ortamları fen eğitimi akademisyen görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)