Türkiye Cumhuriyeti hükümetinin hazırladığı ilk ilkokul programı 1926 programı olarak kabul edilir. Bu çalışmanın amacı 1926’dan günümüze kadar uygulanan 4. ve 5. sınıf fen dersleri öğretim programlarının (1926, 1936, 1948, 1968, 1992, 2000, 2013 ve 2018), 2004 FÖP’te ayrıntılı olarak verilen Fen-Teknoloji-Toplum ve Çevre (FTTÇ) kazanımları açısından karşılaştırmaktır. Araştırmada kullanılan veriler belirtilen dönemlerde uygulanan öğretim programlarından elde edilmiştir. Bu araştırma göstermiştir ki 2004 FÖP’te ayrıntılı ve bir yenilik olarak bahsedilen FTTÇ kazanımlarına benzer kazanımların gerek kazanım gerekse konu olarak 2004 yılı öncesinde uygulanan öğretim programlarının içeriğinde de yer aldığı tespit edilmiştir. Benzer şekilde 2013 ve 2018 programlarında da 2004 programındaki gibi ayrıntılı olmasa bile benzer kazanımların yer aldığı tespit edilmiştir.
Emeklerinize sağlık. Katkılarınız için şimdiden çok teşekkür ederim. İyi çalışmalar dilerim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 2 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)