Bu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf alan ölçme konusu öğretiminin Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına uygun yapılması halinde bilgiyi oluşturma sürecini incelemektir. Çalışmada yöntemi nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasıdır. Bu kapsamda ilkokul dördüncü sınıf Matematik Dersi Öğretim Programı Ölçme Öğrenme Alanı, Alan Ölçme Alt Öğrenme Alanı kazanımlarına ait ders planı, Yapılandırmacı Öğrenme Kuramının bir uygulama modeli olan 5E modeline göre hazırlanan ders planı hazırlanmış ve bir grup öğrenciye uygulanmıştır. Toplanan veriler, betimsel analize tabi tutulmuş, çalışmanın sonunda öğrencilerin alan ölçme ile ilgili kazanımları oluşturabildikleri gözlenmiştir. Öğrenme sürecinde öğrenciler, matematik okuryazarlığı yeterlikleri bakımından değerlendirilmiş ve öğrencilerde iletişim, akıl yürütme, muhakeme ve argüman üretme, araç kullanma, problem çözme için strateji üretme yeterliklerinin geliştiği gözlemlenmiştir.
Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı Matematik Okuryazarlığı İlkokul 4. Sınıf Matematik Okuryazarlığı Programı Matematik Becerileri (Matematiksel Yeterlikler)
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 10 Issue: 2 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)