Research Article
BibTex RIS Cite

Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Veren Öğretmenlerin Okul Yöneticileri ile İlişkilerinden Kaynaklı Motivasyon Düzeyleri

Year 2022, Volume: 11 Issue: 1, 21 - 37, 26.06.2022

Abstract

Bu araştırmanın amacı Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim veren öğretmenlerin okul yöneticileri ile ilişkilerinden kaynaklı motivasyon düzeylerini belirlemektir. Araştırma tarama modeliyle yürütülmüş olup araştırmanın evreni Samsun ili merkez ilçelerde çalışmakta olan 5540 sınıf ve ortaokul öğretmeninden oluşmaktadır. Evrene ilişkin örneklem ilk olarak tabakalı örnekleme ikinci olarak basit şeçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenerek belirlenen bölgelerde çalışan 360 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Bektaş (2010) tarafından geliştirilen "Motivasyon Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde Lisrel ve SPSS programından yararlanılmıştır. Ölçeğin Cronbach Alfa katsayısı .93 olduğu ve yapı olarak iyi uyum değerlerine sahip olduğu tespit edilmiştir. Verilerin analizinde Ortalama, t-Testi ve Tek Yönlü Varyans analizleri hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, pandemi sürecinde uzaktan eğitim veren öğretmenlerin yöneticileri ile olan ilişkilerinden kaynaklı motivasyon algıları yüksek düzeydedir. Lise Giriş Sınavına girecek öğrencilerin dersine giren LGS branş öğretmenlerinin motivasyon algı düzeyinin, sınıf ve diğer branşlara göre daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Demografik değişkenlere yönelik analizlerde cinsiyet değişkenine bağlı olarak kadın öğretmenlerin, erkek öğretmenlere göre motivasyon algı düzeylerinin daha yüksek olduğu; mesleki kıdem değişkenine bağlı olarak 1-5 yıl kıdeme sahip öğretmenlerin diğer kıdem yıllarına sahip öğretmenlere daha motivasyon algı düzeylerinin düşük çıktığı saptanmıştır. Branş değişkenine bağlı olarak yapılan analizlerde anlamlı farklılığın oluşmadığı görülmüştür

References

  • Ada, Ş., Akan, D., Ayık, A., Yıldırım, İ. ve Yalçın, S. (2013). Öğretmenlerin motivasyon etkenleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 151-166.
  • Akbolat, M., Işık, O. ve Yılmaz, A. (2013). Dönüşümcü liderlik davranışının motivasyon ve duygusal bağlılığa etkisi. International Journal of Economic and Administrative Studies, 11(6), 35-50.
  • Ataklı, A. N. (1996). İlkokul öğretmenliğinde kişisel niteliklerin ve işe güdülemenin önemi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 221.
  • Aşan, Ö. (1992). Çalışma ortamının güdüleme üzerine etkileri. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aygün, H. (2016). Okul yöneticilerinin çalışan öğretmenlerin motivasyonları üzerindeki etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Year 2022, Volume: 11 Issue: 1, 21 - 37, 26.06.2022

Abstract

References

  • Ada, Ş., Akan, D., Ayık, A., Yıldırım, İ. ve Yalçın, S. (2013). Öğretmenlerin motivasyon etkenleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 151-166.
  • Akbolat, M., Işık, O. ve Yılmaz, A. (2013). Dönüşümcü liderlik davranışının motivasyon ve duygusal bağlılığa etkisi. International Journal of Economic and Administrative Studies, 11(6), 35-50.
  • Ataklı, A. N. (1996). İlkokul öğretmenliğinde kişisel niteliklerin ve işe güdülemenin önemi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 221.
  • Aşan, Ö. (1992). Çalışma ortamının güdüleme üzerine etkileri. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aygün, H. (2016). Okul yöneticilerinin çalışan öğretmenlerin motivasyonları üzerindeki etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Makaleler
Authors

Melek Şener Pars 0000-0002-9537-7657

Necati Cemaloğlu 0000-0001-7753-2222

Publication Date June 26, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Şener Pars, M., & Cemaloğlu, N. (2022). Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Veren Öğretmenlerin Okul Yöneticileri ile İlişkilerinden Kaynaklı Motivasyon Düzeyleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 21-37.
AMA Şener Pars M, Cemaloğlu N. Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Veren Öğretmenlerin Okul Yöneticileri ile İlişkilerinden Kaynaklı Motivasyon Düzeyleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. June 2022;11(1):21-37.
Chicago Şener Pars, Melek, and Necati Cemaloğlu. “Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Veren Öğretmenlerin Okul Yöneticileri Ile İlişkilerinden Kaynaklı Motivasyon Düzeyleri”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11, no. 1 (June 2022): 21-37.
EndNote Şener Pars M, Cemaloğlu N (June 1, 2022) Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Veren Öğretmenlerin Okul Yöneticileri ile İlişkilerinden Kaynaklı Motivasyon Düzeyleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11 1 21–37.
IEEE M. Şener Pars and N. Cemaloğlu, “Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Veren Öğretmenlerin Okul Yöneticileri ile İlişkilerinden Kaynaklı Motivasyon Düzeyleri”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 11, no. 1, pp. 21–37, 2022.
ISNAD Şener Pars, Melek - Cemaloğlu, Necati. “Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Veren Öğretmenlerin Okul Yöneticileri Ile İlişkilerinden Kaynaklı Motivasyon Düzeyleri”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/1 (June 2022), 21-37.
JAMA Şener Pars M, Cemaloğlu N. Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Veren Öğretmenlerin Okul Yöneticileri ile İlişkilerinden Kaynaklı Motivasyon Düzeyleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022;11:21–37.
MLA Şener Pars, Melek and Necati Cemaloğlu. “Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Veren Öğretmenlerin Okul Yöneticileri Ile İlişkilerinden Kaynaklı Motivasyon Düzeyleri”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 11, no. 1, 2022, pp. 21-37.
Vancouver Şener Pars M, Cemaloğlu N. Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Veren Öğretmenlerin Okul Yöneticileri ile İlişkilerinden Kaynaklı Motivasyon Düzeyleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022;11(1):21-37.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)