The purpose of this study was to study the relationship between teachers' curriculum literacy levels and professional self-efficacy. In addition, the curriculum literacy and professional self-efficacy levels of teachers were examined according to various variables. Descriptive survey model and relational design were used in the research. Universe of the survey sample of teachers working in public schools in Aydın province consisted of 396 teachers. Personal Information Form, Education Program Literacy Scale, Teacher Self-Efficacy Scale were used in the study. The SPSS 21 program was used for analysis of study data. The study was analyzed with Mann-Whitney U, Kruskal Test and Pearson correlation Test analysis. The results of the survey show that teachers' educational program competence and professional self-efficacy are rated at high levels, and the relationship between them is rated as moderately positive. In addition, female teachers' curriculum literacy is higher, but there is no difference in professional self-efficacy by gender. When examined in terms of the type of school graduated from, there were no significant differences in either teacher teaching course competence or professional self-efficacy.
Program okuryazarlığı Öğretmen eğitimi Öğretmen öz-yeterliği Eğitim programı
Bu araştırmada öğretmenlerin eğitim programı okuryazarlık seviyeleri ile mesleki öz-yeterlikleri arasındaki ilişkinin araştırılması amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra öğretmenlerin eğitim programı okuryazarlığı ve mesleki özyeterlik düzeylerinin kişisel özelliklere göre farklılıkları araştırılmıştır. Araştırmada betimsel tarama modeli ve ilişkisel desen kullanılmıştır. Evreni Aydın İlinde, devlet okullarında görev yapan öğretmenlerden oluşan çalışmanın örneklemini 396 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada, Kişisel Bilgi Formu, Eğitim Programı Okuryazarlığı Ölçeği, Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Çalışma kapsamında toplanmış olan veriler SPSS 21 programı ile analiz edilmiştir. Çalışmanın verileri Mann-Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi ve Pearson korelasyon analizleri ile analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre öğretmenlerin eğitim programı okuryazarlığı ve mesleki öz-yeterlikleri yüksek düzeyde bulunmuş ve aralarındaki ilişkinin ise orta düzeyde pozitif yönlü olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca kadın öğretmenlerin programı okuryazarlığı daha yüksektir ancak mesleki öz- yeterlikte cinsiyete göre bir farklılığa rastlanmamıştır. Mezun olunan okul türü bakımından incelendiğinde, öğretmenlerin ne eğitim programı okuryazarlığı ne de mesleki öz-yeterlik düzeylerinde anlamlı bir farklılığa ulaşılmıştır.
Program okuryazarlığı Öğretmen eğitimi Öğretmen öz-yeterliği Eğitim programı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Özgün Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)