The aim of the study is to determine the problems faced by classroom teachers and Turkish teachers in Turkish lessons and to identify solutions to these problems. The research was conducted using a case study design from qualitative research methods and the study of this research consisted of 15 classroom teachers and 15 Turkish teachers working in public schools in the 2023-2024 academic year. A semi-structured interview form was used as a data collection tool. The data obtained from the interviews with classroom teachers and Turkish teachers, who are important stakeholders of Turkish teaching, were analyzed by content analysis method, and then 5 main themes, 18 sub-themes, 115 codes were created. The 5 main themes are curriculum, textbook, teaching environment, student, and socio-cultural factors. One of the themes that emerged as a result of our research is that the biggest problem with the student theme is that students do not have reading habits, while teachers recommend that activities such as author-reader days and participation in book fairs should be organized for students to like reading. Other findings obtained according to these themes and sub-themes are discussed with the relevant literature.
Turkish Teaching Classroom Teacher Turkish Teacher Problems Solution Suggestions
Amacı, sınıf öğretmenlerinin ve Türkçe öğretmenlerinin Türkçe derslerinde karşılaştıkları sorunları belirlemek ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerini tespit etmektir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılarak gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim yılında devlet okullarında görev yapan 15 sınıf öğretmeni ve 15 Türkçe öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Türkçe öğretiminin önemli paydaşlarından olan sınıf öğretmenleri ve Türkçe öğretmenleri ile gerçekleştirilen görüşmeler ile elde edilen veriler içerik analiz yöntemi ile incelenmiş ve 5 ana tema olmak üzere 18 alt tema ve 115 kod oluşturulmuştur. Oluşturulan 5 ana tema; öğretim programı, ders kitabı, öğretim ortamı, öğrenci ve sosyokültürel faktörlerdir. Araştırmamızın sonucunda ortaya çıkan temalardan biri olan öğrenci temasıyla ilgili görülen en büyük sorun öğrencilerin okuma alışkanlıklarının olmaması tespit edilirken öğretmenlerin öğrencilerin okumayı sevmeleri için yazar-okur günleri, kitap fuarlarına katılım gibi etkinliklerin yapılmasını önermektedir. Bu temalara ve alt temalara göre elde edilen diğer bulgular ilgili literatür ile tartışılmıştır.
Türkçe öğretimi Sınıf öğretmenleri Türkçe öğretmenleri Sorunlar Çözüm önerileri
Yapılan bu çalışmada “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması belirtilen tüm kurallara uyulmuştur. Yönergenin ikinci bölümü olan “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden hiçbiri gerçekleştirilmemiştir. Etik kurul onayına ilişkin bilgi Etik değerlendirmeyi yapan kurul adı = Kastamonu Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırmalar ve Yayın Etiği Kurulu Etik değerlendirme kararının tarihi= 08.05.2024 Etik değerlendirme belgesi sayı numarası= 5/32
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi, Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Özgün Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 12 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)