Araştırmada, farklı bölümlerde öğrenim gören Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin empatik eğilim düzeylerinin bazı
değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2016-2017 güz öğretim döneminde Hitit Üniversitesi Beden
Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda öğrenim gören 351 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, kişisel bilgi formu ile Dökmen (1988)
tarafından geliştirilen Empatik Eğilim Ölçeği (EEÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, iki grubun
karşılaştırılmasında t testi ve öğrencilerin empatik eğilim düzeyinin ile öğrencilerin öğrenim gördüğü bölüm ilişkisini belirlemek amacıyla
tek faktörlü varyans analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların empatik eğilimleri ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir farklılık
olduğu belirlenmiştir. Kadın öğrencilerin empatik eğilim puan ortalamalarının ( =3,54), erkek öğrencilerin empatik eğilim puan
ortalamalarından ( =3,30) yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin empatik eğilim düzeylerinin bölüm değişkeni açısından da
farklılık gösterdiği, Spor Yöneticiliği bölümü öğrencilerinin puan ortalamaları ( =3,30), Antrenörlük Eğitimi bölümünde okuyan
öğrencilere göre empatik eğilim puanlarının ( =3,47) daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 6, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 2 |
Anatolian Academy Social Sciences Journal ISSN: 2667-5471