Individuals who are citizens of a culturally diverse, democratic society in an interdependent world should be helped to develop as informed, active citizens who can make conscious and logical decisions for the benefit of society. Socially responsible schools and the teachers at the center of these schools should use different methods to raise students who are committed to democratic values and processes necessary for a pluralistic society, who have internalized tolerance, and who have the civic knowledge and skills necessary for participatory democracy. In order to enable students to participate in society in various ways, teachers can create active learning environments where they can learn both inside and outside school, and can increase their motivation to learn about society and the world. It can help students develop into thoughtful and engaged citizens. Teachers can expand students' civic knowledge and skills through active learning methods based on arts such as music, drama and graffiti art. The aim of this study is to examine the effect of civic education through arts on providing students with civic knowledge and skills. It has been determined that students' critical thinking, rethinking, problem solving, cooperation and communication skills have improved as a result of the use of arts in civic education. Teachers can participate in professional development to increase their knowledge and skills in arts such as graffiti art, music and drama to increase their knowledge and skills in civic education
Birbirine bağımlı bir dünyada kültürel olarak çeşitlilik gösteren, demokratik bir toplumun yurttaşları olan bireylerin bilgili, aktif, toplum yararına bilinçli ve mantıklı kararlar alabilen yurttaşlık olarak gelişmelerine yardımcı olunmalıdır. Toplumsal sorumluluk taşıyan okullar ve bu okulların merkezinde bulanan öğretmenler öğrencilerde çoğulcu bir toplum için gerekli olan demokratik değerlere ve süreçlere bağlı, hoşgörüyü içselleştirmiş, katılımcı demokrasi için gerekli olan yurttaşlık bilgi ve becerine sahip bireyleri yetiştirmek için farklı yöntemleri kullanmalılardır. Öğretmenler öğrencilerin çeşitli yollarla topluma katılmalarını sağlamak için hem okul içinde hem de okul dışında öğrenebilecekleri aktif öğrenme ortamları oluşturmaları, onların toplum ve dünya hakkında bilgi edinmeleri için motivasyonlarını artırabilir. Öğrencilerin düşünceli ve katılımcı yurttaşlar olarak gelişmesine yardımcı olabilir. Öğretmenler müzik, drama ve grafiti sanatı gibi sanat dallarına dayalı aktif öğrenme yöntemleriyle öğrencilerin yurttaşlık bilgi ve becerilerini genişletebilirler. Bu çalışmanın amacı sanat dallarıyla gerçekleştirilen yurttaşlık eğitiminin öğrencilere yurttaşlık bilgi ve beceri kazandırmadaki etkisini incelemektir. Yurttaşlık eğitiminde sanat dallarının kullanılması sonucunda öğrencilerde eleştirel düşünme, yeniden düşünme, problem çözme, iş birliği ve iletişim becerilerinin geliştiği belirlenmiştir. Öğretmenler, yurttaşlık eğitimine yönelik bilgi ve becerilerini artırmak için grafiti sanatı, müzik ve drama gibi sanat dallarında bilgi ve becerilerini artırmak için mesleki gelişimlere katılabilirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Early Pub Date | February 25, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | November 23, 2024 |
Acceptance Date | January 27, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 31 |