Nowadays
many studies on new media are about its current affects and the changes it
creates. New media applications which affect daily life, like many fields, have
had an impact on both interpersonal communication and individual practices.
Such that, online service websites like armut.com and evebirilazim.com have occured, hereby individuals began to consult
to find an employee or service via these websites instead of asking people
around and having service. Thus, this study’s subject is to explain the
purchase online services with the examples of armut.com and evebirilazim.com
websites which provide the recruitment of online services. The study’s aim is
discussing the new and substantial fluctuation which is determined by online
service purchasing websites and which gathers up both service sellers and
service purchasers under a common roof. In the study, content analysis was
used, armut.com and evebirilazim.com websites were examined and how the online services purchasing comes
true via armut.com and evebirilazim.com websites has been explained.
Günümüzde
yeni medya üzerine yapılan birçok çalışma onun güncel etkilerini
ve meydana getirdiği değişiklikleri konu almaktadır. Birçok alan gibi gündelik
yaşamı da etkileyen yeni medya uygulamaları kişilerarası iletişimden, bireysel
pratiklere kadar çok sayıda duruma etki etmiştir. Öyle ki; armut.com ve evebirilazim.com
gibi çevrimiçi hizmet siteleri ortaya çıkmış, bireyler hizmet ya da eleman
temini noktasında etraflarına sorarak bir eleman bulmak ya da hizmet edinmek
yerine, bu sitelere başvurmaya başlamıştır. Bu yüzden bu çalışmanın konusu
çevrimiçi hizmet satın alma pratiğinin, çevrimiçi hizmet temini sağlayan armut.com
ile evebirilazim.com internet siteleri örnekleri ile açıklanmasıdır. Çalışmanın
amacı hem hizmet satın almak isteyen, hem de hizmet temin eden kimseleri ortak
bir çatı altında buluşturan çevrimiçi hizmet satın alma sitelerinin
belirlediği, yeni ve önemli değişimin ele alınmasıdır. İçerik çözümlemesi
tekniğinin kullanıldığı çalışmada, armut.com ve evebirilazim.com siteleri
incelenmiş ve çevrimiçi hizmet satın almanın söz konusu siteler üzerinden nasıl
gerçekleştiği açıklanmaya çalışılmıştır.
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Acceptance Date | June 3, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.