The
purpose of this research was to investigate the effect of social skills
training on children’s social skills. Participants were six years old children,
attending child care facilities at a state university in 2016-2017 academic
year. A quasi-experimental study design with pretest-posttest-follow up control
group was applied. One group received a social skills training program with
family involvement, another group received a social skills training without
family involvement and control group received Early Childhood Education program
provided by Ministry of Education. Teachers implemented social skills trainings
for 10 weeks, three days a week. The group receiving social skill training with
family involvement were given additional home activities once a week. Results
showed that children in experimental groups scored significantly higher than
control group in the posttest and follow up test.
Bu
araştırmada, sosyal beceri eğitiminin çocukların sosyal becerileri üzerindeki
etkisi araştırılmıştır. Çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim yılında, bir devlet
üniversitesinin okul öncesi eğitim kurumuna devam eden altı yaş grubundaki
çocuklarla yapılmıştır. Ön test - son test -kalıcılık testi - kontrol gruplu
yarı deneysel yöntem kullanılan araştırmada, sadece sosyal beceri eğitimi
uygulanan bir grup, aile katılımlı sosyal beceri uygulanan bir grup ve Milli
Eğitim Programı uygulanan kontrol grubu yer almıştır. Sosyal beceri eğitimi
uygulamaları sınıfta öğretmenler tarafından 10 hafta süre ile haftada üç gün
yapılmış, aile katılımlı gruba ayrıca her hafta bir aile katılımı etkinliği
yaptırılmıştır. Sosyal beceri eğitimi uygulamalarının sonrasında, deney
grubundaki çocukların sosyal beceri ölçeği toplam puanlarının ve alt
boyutlardaki puanlarının kontrol grubundaki çocuklardan son test ve kalıcılık
testlerinde anlamlı olarak yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca, kalıcılık
testinde gruplar arasındaki farkın devam ettiği gözlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 2, 2018 |
Acceptance Date | September 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.