City
brand; cultural heritage that the day-to-day city of the past has and the
social make-up that brings it to fruition is a concept that encompasses many
factors such as human characteristics, identity, art, architecture. The
research was conducted in order to determine the city brand perceptions and
satisfaction ratings of the students. Data were gathered from the students of
Bandırma Onyedi Eylül University in 2017-2018 Academic year by applying
questionnaire due to convenience sampling method. The questionnaire consists of
two parts. In the first part, demographic information of students and city
brand scale in the second part are included. Frequency, factor and regression
analysis were used. Students' evaluations of city branding and their
satisfaction from the city were evaluated and commented.
Şehir markası; geçmişten
günümüze şehrin sahip olduğu kültürel mirası ve onu meydana getiren toplumsal
yapıyı, beşeri özellikleri, kimliği, sanatı, mimarisi gibi birçok faktörü kapsayan
bir kavramdır. Çalışma öğrencilerin şehir markası algıları ve şehirden
memnuniyet derecelerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Veriler 2017-2018
bahar döneminde Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi öğrencilerinden kolayda
örnekleme yöntemiyle anket uygulanarak toplanmıştır. Uygulanan anket iki
bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencilerin demografik bilgileri ve
ikinci bölümde şehir markası ölçeği yer almaktadır. İstatistik analizlerde frekans analizi,
faktör analizi ve regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Öğrencilerin
şehir markalaşmasında şehirden beklentileri ve şehirden memnuniyetleri
değerlendirilmiş ve yorumları yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Acceptance Date | October 4, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: ICEESS’ 18 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.