Research Article
BibTex RIS Cite

City Brand Perception of University Students: Bandırma Example

Year 2018, Volume: 6 Issue: ICEESS’ 18, 357 - 361, 15.12.2018
https://doi.org/10.18506/anemon.465607

Abstract

City
brand; cultural heritage that the day-to-day city of the past has and the
social make-up that brings it to fruition is a concept that encompasses many
factors such as human characteristics, identity, art, architecture. The
research was conducted in order to determine the city brand perceptions and
satisfaction ratings of the students. Data were gathered from the students of
Bandırma Onyedi Eylül University in 2017-2018 Academic year by applying
questionnaire due to convenience sampling method. The questionnaire consists of
two parts. In the first part, demographic information of students and city
brand scale in the second part are included. Frequency, factor and regression
analysis were used. Students' evaluations of city branding and their
satisfaction from the city were evaluated and commented.

References

  • Adıgüzel, O., & Özkan, D. S. (2013). Üniversite-Sanayi-Şehir Etkileşimi ve Bir Markalaşma Stratejisi Olarak: Bilim Şehir Uygulamaları ve Isparta Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(18), 279-307.
  • Akgül, A., & Çevik, O. (2003). İstatistiksel Analiz Teknikleri, SPSS’te İşletme Yönetimi Uygulamaları. Ankara: Emek Ofset.
  • Altunbaş, R. (2009) Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması, Şehir markalaşması. (Erişim:03/05/2013) http://www.huseyinaltunbas.com.tr/
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2012) Örnekleme Seçimi, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Avraham, E., & Daugherty, D. (2009). We’re known for oil. But we also have watercolors, acrylics & pastels: Media strategies for marketing small cities and towns in Texas, Cities,8, 331–338.
  • Bayraktar, N. (2012). Şehir Kültürüne İlişkin Kamuoyu Oluşturulmasında Üniversitelerin Rolü, Atatürk Üniversitesi İletişim Dergisi, 3, 1-15.
  • Bozkurt, İ. (2006). İletişim Odaklı Pazarlama, Tüketiciden Müşteri Yaratmak. İstanbul: Media Cat Yayınları.
  • Carrasquillo, C. A. S. (2011). Gated communities and city marketing: Recent trends in Guaynabo, Puerto Rico. Cities, 28(5), 444-451.
  • Ergan, S., Giray, S., & Akyol, A. (2014). Bir Şehrin Markalaşmasının Yaşayanların Memnuniyetine Üzerine Etkisinin Araştırılması. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 13, 69-92
  • Fırat, A., & Kömürcüoğlu, F. (2015). Muğla Şehir Markası ve İmaj Algısı; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Alan Araştırması. Yönetim Bilimleri Dergisi, 13(26), 285-304.
  • Görkemli, H. N. (2009). Selçuk Üniversitesi’nin Konya Şehir Ekonomisine Etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 170-186.
  • Güler, Y. B., & Gürer, A. (2015). Şehir Marka Bağlılığına Yerel Katılım Eğiliminin Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1) 64-82.
  • Gümüş, N. (2017). Şehir Pazarlaması Bağlamında Üniversite Öğrencilerinin Şehre Yönelik Algılarının Belirlenmesi: Kastamonu İlinde Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (26), 299-314.
  • İçyer, A. (2010). Marka Şehir Oluşturma Açısından Stratejik Şehir Yönetimi. Yüksek Lisans Tezi. Karaman: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi.
  • Kalaycı, Ş. (Ed) (2006) SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Kavaratzis M., & Ashworth, G.J. (2007). Partners in coffeeshops, canals and commerce: Marketing the city Amsterdam. Cities, 24(1), 16–25.
  • Kurtbaş, İ. (2016). Marka Yönetimi ve Başarılı Markanın Yarar ve Etkileri. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 32(32), 75-98.
  • Peker, A.E. (2006). Şehirin Markalaşma Sürecinde Çağdaş Sanat Müzelerinin Rolü: Şehir Markalaşması ve Küresel Landmark, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • TDK (2018). Güncel Türkçe Sözlük. (Erişim: 10/5/2018), http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts
  • Teller, C., & Elms, J.R. (2012). Urban Place Marketing and Retail Agglomeration Customers, Journal of Marketing Management, 28 (5-6), 546-567.
  • Zeren, H. E. (2012). Kent Markalaşması Sürecinde İç Girişimcilik Faktörü. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 95-104.

Üniversite Öğrencilerinin Şehir Markası Algısı: Bandırma Örneği

Year 2018, Volume: 6 Issue: ICEESS’ 18, 357 - 361, 15.12.2018
https://doi.org/10.18506/anemon.465607

Abstract

Şehir markası; geçmişten
günümüze şehrin sahip olduğu kültürel mirası ve onu meydana getiren toplumsal
yapıyı, beşeri özellikleri, kimliği, sanatı, mimarisi gibi birçok faktörü kapsayan
bir kavramdır. Çalışma öğrencilerin şehir markası algıları ve şehirden
memnuniyet derecelerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Veriler 2017-2018
bahar döneminde Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi öğrencilerinden kolayda
örnekleme yöntemiyle anket uygulanarak toplanmıştır. Uygulanan anket iki
bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencilerin demografik bilgileri ve
ikinci bölümde şehir markası ölçeği yer almaktadır.  İstatistik analizlerde frekans analizi,
faktör analizi ve regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Öğrencilerin
şehir markalaşmasında şehirden beklentileri ve şehirden memnuniyetleri
değerlendirilmiş ve yorumları yapılmıştır.

References

  • Adıgüzel, O., & Özkan, D. S. (2013). Üniversite-Sanayi-Şehir Etkileşimi ve Bir Markalaşma Stratejisi Olarak: Bilim Şehir Uygulamaları ve Isparta Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(18), 279-307.
  • Akgül, A., & Çevik, O. (2003). İstatistiksel Analiz Teknikleri, SPSS’te İşletme Yönetimi Uygulamaları. Ankara: Emek Ofset.
  • Altunbaş, R. (2009) Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması, Şehir markalaşması. (Erişim:03/05/2013) http://www.huseyinaltunbas.com.tr/
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2012) Örnekleme Seçimi, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Avraham, E., & Daugherty, D. (2009). We’re known for oil. But we also have watercolors, acrylics & pastels: Media strategies for marketing small cities and towns in Texas, Cities,8, 331–338.
  • Bayraktar, N. (2012). Şehir Kültürüne İlişkin Kamuoyu Oluşturulmasında Üniversitelerin Rolü, Atatürk Üniversitesi İletişim Dergisi, 3, 1-15.
  • Bozkurt, İ. (2006). İletişim Odaklı Pazarlama, Tüketiciden Müşteri Yaratmak. İstanbul: Media Cat Yayınları.
  • Carrasquillo, C. A. S. (2011). Gated communities and city marketing: Recent trends in Guaynabo, Puerto Rico. Cities, 28(5), 444-451.
  • Ergan, S., Giray, S., & Akyol, A. (2014). Bir Şehrin Markalaşmasının Yaşayanların Memnuniyetine Üzerine Etkisinin Araştırılması. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 13, 69-92
  • Fırat, A., & Kömürcüoğlu, F. (2015). Muğla Şehir Markası ve İmaj Algısı; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Alan Araştırması. Yönetim Bilimleri Dergisi, 13(26), 285-304.
  • Görkemli, H. N. (2009). Selçuk Üniversitesi’nin Konya Şehir Ekonomisine Etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 170-186.
  • Güler, Y. B., & Gürer, A. (2015). Şehir Marka Bağlılığına Yerel Katılım Eğiliminin Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1) 64-82.
  • Gümüş, N. (2017). Şehir Pazarlaması Bağlamında Üniversite Öğrencilerinin Şehre Yönelik Algılarının Belirlenmesi: Kastamonu İlinde Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (26), 299-314.
  • İçyer, A. (2010). Marka Şehir Oluşturma Açısından Stratejik Şehir Yönetimi. Yüksek Lisans Tezi. Karaman: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi.
  • Kalaycı, Ş. (Ed) (2006) SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Kavaratzis M., & Ashworth, G.J. (2007). Partners in coffeeshops, canals and commerce: Marketing the city Amsterdam. Cities, 24(1), 16–25.
  • Kurtbaş, İ. (2016). Marka Yönetimi ve Başarılı Markanın Yarar ve Etkileri. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 32(32), 75-98.
  • Peker, A.E. (2006). Şehirin Markalaşma Sürecinde Çağdaş Sanat Müzelerinin Rolü: Şehir Markalaşması ve Küresel Landmark, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • TDK (2018). Güncel Türkçe Sözlük. (Erişim: 10/5/2018), http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts
  • Teller, C., & Elms, J.R. (2012). Urban Place Marketing and Retail Agglomeration Customers, Journal of Marketing Management, 28 (5-6), 546-567.
  • Zeren, H. E. (2012). Kent Markalaşması Sürecinde İç Girişimcilik Faktörü. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 95-104.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Necla Tektaş 0000-0002-8190-4532

Mehmet Tektaş 0000-0001-9564-8069

Publication Date December 15, 2018
Acceptance Date October 4, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 6 Issue: ICEESS’ 18

Cite

APA Tektaş, N., & Tektaş, M. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Şehir Markası Algısı: Bandırma Örneği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(ICEESS’ 18), 357-361. https://doi.org/10.18506/anemon.465607

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.