The aim of this research is to determine the level of cognitive skills
by comparing the Mathematics course questions asked in 2018 with the learning
areas of 5th, 6th, 7th and 8th grade curriculum of Elementary Mathematics
Teaching Program. The research data was obtained through a document review in the
context of the qualitative research method. The exam consisted of 20
Mathematics questions. Descriptive statistics was used
during the analysis of the data. The reliability of the analysis was
re-examined according to expert opinions. As a result of this research
analysis, it is seen that the LGS questions measure the cognitive skills only
at the stages of application and analysis.
Bu
araştırma, İlköğretim Matematik Dersi 5., 6., 7. ve 8. Sınıflar öğretim
programında yer alan öğrenme alanlarıyla, 2018 yılı Liseye Geçiş Sınavı’nda
sorulan Matematik dersi soru alanları arasındaki
ilişkinin belirlenmesi ve bu sorular ile Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre
hangi düzeyde bilişsel süreçlerin
ölçüldüğünün ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma verileri nitel
araştırma yöntemi çerçevesinde doküman incelenmesi ile elde edilmiştir. Sınav toplam 20 matematik sorusu içermektedir. Verilerin analizinde betimsel istatistikten
yararlanılmıştır. Bu bağlamda öncelikle soru tipleri Yenilenmiş Bloom
taksonomisi kapsamında incelenerek, sorular çeşitli alt başlıklar altında
toplanmıştır. Ayrıca, uzman görüşlerinden de
yararlanılarak, yapılan analizin güvenirliği kontrol edilmiştir. Araştırmanın
sonucunda ise LGS soru tiplerinin, Yenilenmiş Bloom Taksonomisinin sadece
uygulama ve analiz etme basamaklarındaki bilişsel süreçleri ölçtüğü sonucuna
ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2019 |
Acceptance Date | November 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 3 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.