Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation of Primary School Teachers' Opinions on Physical Activity Cards Used in Physical Education and Play Lessons

Year 2022, , 171 - 184, 19.12.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1208326

Abstract

Physical Education and Play lesson covers all education and training processes that can contribute to students in grades 1-4 of primary school to participate in physical activities, play games and develop their mental, physical, social, emotional and personal skills while doing so. The lesson is planned in such a way that students play games and participate in activities in accordance with their physical characteristics and age. In primary and secondary school, cards with different descriptions that aim to develop children's sports-related and specialized skills are called Physical Activity Cards. These cards consist of a yellow and a purple group. These cards, which are sent to teachers by the Ministry of National Education, include various games and activities that can be used in Physical Education and Play lessons. The aim of this study is to examine the opinions of Primary school teachers about the Physical Activity Cards used in Physical Education and Play lessons. While examining the opinions of the teachers, case study approach, one of the qualitative research methods, was used. The research was carried out by interviewing thirteen primary school teachers working in a public school in the province of Elazığ. Data were collected from the Primary school teachers using a semi-structured interview form. As a result of the research, it was stated that Primary school teachers benefit from Physical Activity Cards in Physical Education and Play lessons, but these cards have some deficiencies. In addition, the teachers who participated in the interview in the study made suggestions such as the need to increase the quality of games that will improve children's skills, traditional games can be updated in Physical Activity Cards, and a ground should be created for Physical Activity Cards in schools.

References

  • Ağırtaş, R. (2017). Ortaokullarda beden eğitimi ve spor dersinde akran eğitiminin etkililiği: fiziksel etkinlik kartlarının kullanımı (Elazığ İl Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Elazığ.
  • Altun, M. (2017). Fiziksel etkinlik kartları ile zeka oyunlarının ilkokul öğrencilerinin dikkat ve görsel algı düzeylerine etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Ankara.
  • Atlı, K., Mirzeoğlu, A. D., & Erkut, O. (2018). Akran öğretim modeli ve fiziksel etkinlik kartları uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri. Turkiye Klinikleri Journal of Sports Sciences, 10(3). DOI: 10.5336/sportsci.2018-60112.
  • Büyüköztürk,Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2020). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Çoban, B., & Nacar, E. (2006). Ana Sınıfı Öğretmenleri, Stajyer Öğrenciler ve Öğretim Elemanları İçin Okul Öncesi Eğitiminde Eğitsel Oyunlar. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kanbir, Ö. (2018). Fiziksel etkinlik kartlarının ortaokul öğrencilerinin dikkat ve problem çözme becerilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Kuyumcu, N. (2007). İlköğretimde oyun ve ders. Morpa.
  • Kuzu, B. S. (2010). Din ve ahlak öğretiminde oyun örnekleri. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. (2nd ed.). California: SAGE. MoNE (2018). Beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programı (İlkokul 1, 2, 3 ve 4. Sınıflar).
  • Nalbur Taşdemir, V. (2007). İlköğretimde drama oyunları ile türkçe, matematik, hayat bilgisi, sosyal bilgiler, fen ve teknoloji derslerinin öğretimi. Kök Yayıncılık.
  • Öztürk, Y. (2019). Fiziksel etkinlik kartlarının 5. sınıf öğrencileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi Öğretmenliği Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Semerci, B. (2022, 21 Eylül). Çocuk Gelişiminde Oyunun ve Oyuncağın Önemi. https://bengisemerci.com/cocuk-gelisiminde-oyunun-ve oyuncagin onemi/ adresinden 21 Eylül 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Sülün, F. (2022). Fiziksel etkinlik kartlarının öğrencilerin sportmenlik davranışlarına ve sosyal beceri düzeylerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Ankara.
  • Taşkın, C. (2018). Ortaokul beden eğitimi ve spor öğretim programı hakkında öğrenci ve öğretmen görüşleri. Doktora Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Çanakkale.
  • Torphe, S. (20 thirteen). Uluslararası İlham Projesi, TOPS Cardları Tanıtımı Ders Notları.
  • Usluoğlu, Z. (2014). Fiziksel etkinlik kartlarına ilişkin görüşler ve kartların öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarına etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi Öğretmenliği Anabilim Dalı, Bolu.
  • Yanpar Yelken, T. (2009). Öğretmen adaylarının portfolyoları üzerinde grup olarak yaratıcılık temelli materyal geliştirmenin etkileri. Eğitim ve Bilim, 34, 83-98.
  • Yıldırım A., & Şimşek H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (11.Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, O., & Bozkurt, S. (2017). Oyun ve fiziki etkinlikler dersinin ilkokul öğrencilerinin motorik özelliklerinin gelişimine etkisi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2(2), 43-50. DOI: 10.22396/sbd.2017.30.
  • Yin, R. (2009). Case study research: Design and methods (4. bs.). Sage Publications.

Beden Eğitimi ve Oyun Dersinde Kullanılan Fiziksel Etkinlik Kartlarına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2022, , 171 - 184, 19.12.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1208326

Abstract

Beden Eğitimi ve Oyun dersi, ilkokul 1-4. sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin fiziki etkinliklere katılmalarına, oyun oynamalarına ve bunları yaparken de zihinsel, bedensel, sosyal, duygusal ve kişisel becerilerini geliştirmelerine katkı sağlayabilecek tüm eğitim-öğretim süreçlerini kapsar. Ders, öğrencilerin fiziksel özelliklerine ve yaşına uygun olarak oyun oynayacağı ve etkinliklere katılacağı şekilde planlanır. İlkokul ve ortaokulda çocukların sporla ilgili ve özelleşmiş becerilerini geliştirmeyi hedefleyen ve üzerinde farklı açıklamalar olan kartlara, fiziksel etkinlik kartı denir. Bu kartlar kendi içerisinde sarı ve mor gruptan meydana gelir. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından öğretmenlere gönderilen bu kartlarda Beden Eğitimi ve Oyun dersinde kullanılabilecek çeşitli oyun ve etkinlikler yer almaktadır. Bu araştırmanın amacı, Beden Eğitimi ve Oyun dersinde kullanılan fiziksel etkinlik kartlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Öğretmenlerin görüşleri incelenirken araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yaklaşımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma Elâzığ ilinde resmi ilkokullarda görev yapan on üç sınıf öğretmeni ile yüz yüze görüşmeler yapılarak yürütülmüştür. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun dersinde Fiziksel Etkinlik kartlarından faydalandığını ancak bu kartların bazı eksikliklerinin olduğu belirtilmiştir. Ayrıca çalışmada görüşmeye katılan öğretmenlerin, fiziksel etkinlik kartlarında çocukların becerilerini geliştirecek kalitede oyunların arttırılmasını gerektiği, geleneksel oyunların güncellenebileceği, okullarda Fiziksel Etkinlik Kartlarına yönelik zemin oluşturulması gerektiği gibi önerileri yer almaktadır.

References

  • Ağırtaş, R. (2017). Ortaokullarda beden eğitimi ve spor dersinde akran eğitiminin etkililiği: fiziksel etkinlik kartlarının kullanımı (Elazığ İl Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Elazığ.
  • Altun, M. (2017). Fiziksel etkinlik kartları ile zeka oyunlarının ilkokul öğrencilerinin dikkat ve görsel algı düzeylerine etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Ankara.
  • Atlı, K., Mirzeoğlu, A. D., & Erkut, O. (2018). Akran öğretim modeli ve fiziksel etkinlik kartları uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri. Turkiye Klinikleri Journal of Sports Sciences, 10(3). DOI: 10.5336/sportsci.2018-60112.
  • Büyüköztürk,Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2020). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Çoban, B., & Nacar, E. (2006). Ana Sınıfı Öğretmenleri, Stajyer Öğrenciler ve Öğretim Elemanları İçin Okul Öncesi Eğitiminde Eğitsel Oyunlar. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kanbir, Ö. (2018). Fiziksel etkinlik kartlarının ortaokul öğrencilerinin dikkat ve problem çözme becerilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Kuyumcu, N. (2007). İlköğretimde oyun ve ders. Morpa.
  • Kuzu, B. S. (2010). Din ve ahlak öğretiminde oyun örnekleri. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. (2nd ed.). California: SAGE. MoNE (2018). Beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programı (İlkokul 1, 2, 3 ve 4. Sınıflar).
  • Nalbur Taşdemir, V. (2007). İlköğretimde drama oyunları ile türkçe, matematik, hayat bilgisi, sosyal bilgiler, fen ve teknoloji derslerinin öğretimi. Kök Yayıncılık.
  • Öztürk, Y. (2019). Fiziksel etkinlik kartlarının 5. sınıf öğrencileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi Öğretmenliği Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Semerci, B. (2022, 21 Eylül). Çocuk Gelişiminde Oyunun ve Oyuncağın Önemi. https://bengisemerci.com/cocuk-gelisiminde-oyunun-ve oyuncagin onemi/ adresinden 21 Eylül 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Sülün, F. (2022). Fiziksel etkinlik kartlarının öğrencilerin sportmenlik davranışlarına ve sosyal beceri düzeylerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Ankara.
  • Taşkın, C. (2018). Ortaokul beden eğitimi ve spor öğretim programı hakkında öğrenci ve öğretmen görüşleri. Doktora Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Çanakkale.
  • Torphe, S. (20 thirteen). Uluslararası İlham Projesi, TOPS Cardları Tanıtımı Ders Notları.
  • Usluoğlu, Z. (2014). Fiziksel etkinlik kartlarına ilişkin görüşler ve kartların öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarına etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi Öğretmenliği Anabilim Dalı, Bolu.
  • Yanpar Yelken, T. (2009). Öğretmen adaylarının portfolyoları üzerinde grup olarak yaratıcılık temelli materyal geliştirmenin etkileri. Eğitim ve Bilim, 34, 83-98.
  • Yıldırım A., & Şimşek H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (11.Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, O., & Bozkurt, S. (2017). Oyun ve fiziki etkinlikler dersinin ilkokul öğrencilerinin motorik özelliklerinin gelişimine etkisi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2(2), 43-50. DOI: 10.22396/sbd.2017.30.
  • Yin, R. (2009). Case study research: Design and methods (4. bs.). Sage Publications.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Physical Training and Sports
Journal Section Arşiv
Authors

Sümeyra Akkaya 0000-0002-9942-9848

Anıl Erkan 0000-0002-3036-1208

Publication Date December 19, 2022
Submission Date November 22, 2022
Acceptance Date December 19, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Akkaya, S., & Erkan, A. (2022). Investigation of Primary School Teachers’ Opinions on Physical Activity Cards Used in Physical Education and Play Lessons. Mediterranean Journal of Sport Science, 5(Özel Sayı 1), 171-184. https://doi.org/10.38021/asbid.1208326

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366