Bu araştırmada, ortaokul 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin akademik ortamlarda yaşadıkları olumsuz değerlendirilme korkusunu ölçmeyi amaçlayan geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara ilinin Çankaya, Keçiören ve Altındağ ilçelerinden tesadüfî olarak seçilen ortaokullarda öğrenim gören 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Ölçeğin 43 maddelik deneme formu 581 öğrenciye uygulanmış ve yapı geçerliğini belirlemek amacıyla yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda iki faktörden oluşan 22 maddelik nihai form elde edilmiştir. Nihai form doğrulayıcı faktör analizi yapmak üzere 514 öğrenciye uygulanmış ve analiz sonucunda 22 maddeden oluşan iki faktörlü yapı doğrulanmıştır. Ölçeğin bütününe ait Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı ,77, test-tekrar test güvenirlik katsayısı ise ,86 olarak bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2 |