Bu araştırmanın amacı, 8. sınıf öğrencilerinin matematik kavramına ilişkin algılarını meyve, spor dalı, ulaşım aracı, çizgi film kahramanı ve renk metaforları yardımıyla belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ili Bismil ilçesindeki ortaokullarda öğrenim gören 43 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Öğrencilere verilen formda “Matematik bir meyve (spor dalı, ulaşım aracı, oyun, çizgi film kahramanı, renk) olsaydı, …….. olurdu, çünkü…” cümleleri tamamlamaları istenmiştir. Elde edilen verilerin analizi sonucunda öğrencilerin matematik algıları arasında “birikimli bir ders olarak matematik”, “zor bir ders olarak matematik”, “zor ama çalışınca öğrenilebilen bir ders olarak matematik”, “çaba gerektiren bir ders olarak matematik”, “hayatı kolaylaştıran bir ders olarak matematik” ve “birçok konuyu içeren bir ders olarak matematik” öne çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 6 |