Özet,
Dünyadaki nüfusun yaklaşık yarısını oluşturan, toplumun gelişmesinde önemli bir katkısı olan kadınların birçok alanda erkeklerle aynı statüde yer alamamıştır. Özellikle de eğitim alanında öğretmenlik mesleğini seçen kadınların karşılaştıkları kariyer engelleri bunlardan biridir.
Bu çalışmanın amacı kadın öğretmenleri karşılaştığı kariyer engelleri üzerine yazılmış makaleleri belirlemektir. Bu amaçla şu sorulara da yanıt aranacaktır: İncelenen makalelerin yılına, danışman unvanına, cinsiyetine göre dağılımı nedir? İncelenen makalelerin yayınlandıkları dergilerin oranınagöre dağılımı nasıldır? İncelenen makalelerin yapıldığı bölge, il, dağılımı nedir? İncelenen makalelerin araştırma deseni, örneklemi, veri toplama araçlarının dağılımı nasıldır?
Bu araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesiyle yapılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak 2009-2020 yılları arasında Ulakbilm, Dergipark, Google Scholor veri tabanlrında yayınlanmış olan 12 makale taranmış ve içerik analiziyle çözümlenmiştir..
Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre Türkiye de gerçekleştirilen araştırmaların en çok 2020, 2017, 2016, 2010 yılları olduğu çalışmalarının çoğunun İç Anadolu Bölgesi, Karadeniz Bölgesi ve Akdeniz Bölgesi; il olarak İstanbul, Ankara, İzmir, Kayseri, Bursa, Samsun, Adana, Mersin, Trabzon da yapıldığı, makalelerin tarama modelinde gerçekleştiği, genellikle nicel yöntemin kullanıldığı makalelerin çoğunluğunda veri toplama araçlarından ölçek, kullanıldığı, örneklem grubunun genellikle kadın öğretmen ve erkek öğretmenle gerçekleştiği görülmüştür. Ayrıca 12 makalede en çok kullanılan anahtar kelimeler kariyer, kadın öğretmenler,kariyer engelleri olduğu görülmüştür.
istanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi
merhaba yıllarca akademik çalışmaları yapmaktayım .toplam 4 makale yazdım 2. olan kadın öğretmenlerin kariyer engelleri başlıklı makalemde emeği geçen danışmanım pınar hocama sonsuz tesekkurler umarım derginizde makalem yayınlanır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 1 |