Research Article
BibTex RIS Cite

GOJIRA FİLMİNDE TEMSİL MEKANİZMASININ TARİHSEL VE İDEOLOJİK ÇÖZÜMLEMESİ

Year 2015, Issue: 9, 177 - 196, 15.07.2015

Abstract

Gojira, 1954 yılında, 2. Dünya Savaşı ardından ve Japonya’nın işgalinin bitiminden hemen sonra çekilmiş bir bilimkurgu-korku filmidir. Çok sayıda devam filmi çekilmesiyle sinema tarihinde ken-dine özel bir yer edinmiştir. Japon sinemasında ise kaiju filmleri olarak sınıflandırılan filmlere öncülük etmiştir, bu filmlerdeki canavarlar Gojira ile ilişkilidir.
Dikkat çekici olan unsur, canavarın daha sonraki filmlerde Japonya’nın koruyucuna dönüşmüş olmasıdır. Gojira, 2. Dünya Savaşı ve Soğuk Savaş yıllarında çekilen atom bombası korkusunun ya da uyarısının konu alındığı anaakım sinemadaki canavar filmlerinden farklı olarak atom bombası-nın yıkıcı etkilerine maruz kalmış bir ülkenin yapımıdır. Bu noktada Gojira’nın Japon yapımı olma-sı filmin konuya yaklaşımının ve canavar kimliğinde temsil mekanizmasını ne şekilde uyguladığının incelenmesi çalışmanın temel sorunsalını teşkil eder.
Çalışmada Gojira filminde canavarın metafor olarak kullanımı ön plana alınarak filmde tarihe ilişkin temsil mekanizmasının işleyişi çözümlenmiş ve filmin tarihsel gerçeklere ilişkin ideolojik yaklaşımı irdelenmiştir.

Year 2015, Issue: 9, 177 - 196, 15.07.2015

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

E. Gülay Er Pasin

Publication Date July 15, 2015
Submission Date May 5, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 9

Cite

APA Er Pasin, E. G. (2015). GOJIRA FİLMİNDE TEMSİL MEKANİZMASININ TARİHSEL VE İDEOLOJİK ÇÖZÜMLEMESİ. Atatürk İletişim Dergisi(9), 177-196.

19179