Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GOJIRA FİLMİNDE TEMSİL MEKANİZMASININ TARİHSEL VE İDEOLOJİK ÇÖZÜMLEMESİ

Yıl 2015, Sayı: 9, 177 - 196, 15.07.2015

Öz

Gojira, 1954 yılında, 2. Dünya Savaşı ardından ve Japonya’nın işgalinin bitiminden hemen sonra çekilmiş bir bilimkurgu-korku filmidir. Çok sayıda devam filmi çekilmesiyle sinema tarihinde ken-dine özel bir yer edinmiştir. Japon sinemasında ise kaiju filmleri olarak sınıflandırılan filmlere öncülük etmiştir, bu filmlerdeki canavarlar Gojira ile ilişkilidir.
Dikkat çekici olan unsur, canavarın daha sonraki filmlerde Japonya’nın koruyucuna dönüşmüş olmasıdır. Gojira, 2. Dünya Savaşı ve Soğuk Savaş yıllarında çekilen atom bombası korkusunun ya da uyarısının konu alındığı anaakım sinemadaki canavar filmlerinden farklı olarak atom bombası-nın yıkıcı etkilerine maruz kalmış bir ülkenin yapımıdır. Bu noktada Gojira’nın Japon yapımı olma-sı filmin konuya yaklaşımının ve canavar kimliğinde temsil mekanizmasını ne şekilde uyguladığının incelenmesi çalışmanın temel sorunsalını teşkil eder.
Çalışmada Gojira filminde canavarın metafor olarak kullanımı ön plana alınarak filmde tarihe ilişkin temsil mekanizmasının işleyişi çözümlenmiş ve filmin tarihsel gerçeklere ilişkin ideolojik yaklaşımı irdelenmiştir.

Yıl 2015, Sayı: 9, 177 - 196, 15.07.2015

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

E. Gülay Er Pasin

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2015
Gönderilme Tarihi 5 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Er Pasin, E. G. (2015). GOJIRA FİLMİNDE TEMSİL MEKANİZMASININ TARİHSEL VE İDEOLOJİK ÇÖZÜMLEMESİ. Atatürk İletişim Dergisi(9), 177-196.

19179