Research Article
BibTex RIS Cite

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN VE YARATICILIKLARININ İNCELENMESİ

Year 2016, Issue: 33, 49 - 65, 31.12.2016

Abstract




Bu
çalışmanın amacı, problem çözme becerilerini kazandırmaya yönelik işlenen fen laboratuvarı
ve uygulamaları dersinin fen bilgisi öğretmen adaylarının biliş üstü problem
çözme becerilerine ve yaratıcılıklarına etkisini incelemektir. Araştırmanın
çalışma grubunu Adnan Menderes Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. sınıfta
öğrenim gören 29 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak
amacıyla, yaratıcılık ölçeği ile Biliş üstü Problem Çözme Stratejileri Ölçeği
kullanılmıştır. Veriler, ilişkili örneklemler (tekrarlı ölçümler) için tek
faktörlü ANOVA ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin yaratıcılık ölçeğine verdiği
cevaplar bilimsel yaratıcılık açısından ele alınarak esneklik, akıcılık ve
orijinallik boyutlarında değerlendirilmiştir. Öğrencilerin yaratıcılık
ölçeğinden aldıkları ön test ve son test puanları incelendiğinde son test
lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Biliş üstü problem çözme stratejileri ile
yaratıcılıkları arasındaki ilişki incelendiğinde ise ön testte anlamlı bir
ilişki bulunmazken, ara test ve son testte anlamlı bir ilişki bulunmuştur.




References

  • Akgunduz, D. (2016). A Research about the Placement of the Top Thousand Students in STEM Fields in Turkey between 2000 and 2014. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(5), 1365-1377.
Year 2016, Issue: 33, 49 - 65, 31.12.2016

Abstract

References

  • Akgunduz, D. (2016). A Research about the Placement of the Top Thousand Students in STEM Fields in Turkey between 2000 and 2014. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(5), 1365-1377.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Hilal Aktamış This is me

Emrah Hiğde

Publication Date December 31, 2016
Submission Date January 4, 2017
Published in Issue Year 2016 Issue: 33

Cite

APA Aktamış, H., & Hiğde, E. (2016). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN VE YARATICILIKLARININ İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(33), 49-65.