BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİNİN BİREYSEL DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2006, Issue: 13, 207 - 217, 04.12.2010

Abstract

Bu araştırmada, Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinin empatik becerilerinin bireysel
değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın evrenini, 2004-2005 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım
Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda her
sınıf seviyesinde 6 olmak üzere toplam 24 şubede öğrenim gören 1253 öğrenci
oluşturmaktadır.
Araştırmanın ömeklemi, belirtilen anabilim dalında her sınıf seviyesinden seçkisiz
(random) olarak belirlenen birer şube birinci öğretim ve birer şube ikinci öğretim olmak
üzere toplam 8 şubede öğrenim gören 271 öğrenciden oluşmaktadır.
Araştırmada empatik becerilerin ölçülmesinde Dökmen (1988) tarafından geliştirilen
Empatik Beceri Ölçeği-B Formu kullanılmıştır. Ayrıca araştırmaya katılanlar hakkında
bilgi toplamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu uygulanmıştır.
İstatistiksel çözümlemeler, bağımsız gruplar için t (Independent Samples t Test) testi ve tek
yönlü varyans (One-Way ANOVA) analizi ile değerlendirilmiştir.
Bulgulara göre; Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinin cinsiyet, sınıf seviyesi, öğretim şekli,
Sınıf Öğretmenliği anabilim dalını tercih sırası ve Sınıf Öğretmenliğini kabul derecesi
değişkenleri açısından empatik beceri puanları arasında istatistiksel olarak önemli bir fark
olmadığı görülmüştür.

Year 2006, Issue: 13, 207 - 217, 04.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

M. Hanifi Ercoşkun This is me

Mücahit Dilekmen This is me

Şükrü Ada This is me

Ahmet Nalçacı This is me

Publication Date December 4, 2010
Submission Date December 4, 2010
Published in Issue Year 2006 Issue: 13

Cite

APA Ercoşkun, M. H., Dilekmen, M., Ada, Ş., Nalçacı, A. (2010). SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİNİN BİREYSEL DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 207-217.