BibTex RIS Cite

FİZİKTE ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİNİN SAPTANMASINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA

Year 2006, Issue: 13, 431 - 437, 04.12.2010

Abstract

Bu çalışmanın amacı; i. ortaöğretim fizik derslerinde öğrencilerin zor olarak algılanan
konuları belirlemek, ii. bu zorlukların nedenleri ortaya çıkarmak, iii. ve bu nedenlere çözüm
önerileri sunabilmektir. Bu amaçla, öğrenme güçlüklerini saptamak için bir anket
geliştirilerek ilköğretim bölümü matematik, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği bölümünde
fizik derslerini alan Öğrencilere uygulanmıştır (N=591). Çalışma 2005-2006 Eğitim-Öğretim
yılının güz yarıyılında yapılmıştır. Zor olarak algılanan konulardaki zorluk
nedenlerini anlamak için öğrencilerle görüşme yapılmıştır (N=30). Çalışmadan elde edilen
veriler eleştirel bir yaklaşımla incelendi. Sonuç olarak öğrenciler soyut ve güncel hayatla
ilişkilendirilemeyen konuları daha zor olarak değerlendirmektedirler.

Year 2006, Issue: 13, 431 - 437, 04.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Ümit Turgut This is me

İbrahim Karaman This is me

Erdal Sönmez This is me

Refik Dilber This is me

Önder Şimşek This is me

Sema Altun This is me

Publication Date December 4, 2010
Submission Date December 4, 2010
Published in Issue Year 2006 Issue: 13

Cite

APA Turgut, Ü., Karaman, İ., Sönmez, E., Dilber, R., et al. (2010). FİZİKTE ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİNİN SAPTANMASINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 431-437.