Çalışanların mesleki gelişimlerinin güncel tutulması, yeni gelişmelere ayak uydurabilmesi
ve işletmenin verimliliğinin sağlanmasında hizmet içi eğitim önem arz etmektedir.
Bu eğitimlerin önemi bütün taraflarca farkında olunmasına rağmen başarısız
uygulamalar göze çarpmaktadır. Bu çalışmanın amacı, ihtiyaca dayalı hizmet içi eğitim
etkinliğinin uygulanması ve değerlendirilmesidir. Hizmet içi eğitimlerin yaygın olarak
kullanılması nedeniyle bu çalışma, eğitim sektöründe yürütülmüştür. Çalışma kapsamındaki
eğitimlerde önceden yapılan ihtiyaç analizi doğrultusunda geliştirilen 4 video
kullanılmıştır. Videolar ortalama 8 dakika uzunluğundadır. Videoların içerikleri çalışma
ortamı ile ilgili teknik ve bilişsel becerileri kapsamaktadır. Hizmet içi eğitim etkinliği
araştırmacının gözetimi altında, çalışanlar tarafından bireysel olarak gerçekleştirilmiştir.
Uygulama aşamasında sesli düşünme tekniği kullanılarak çalışanların görüşleri kayıt
edilmiştir. Ayrıca eğitim uygulamasından 3 hafta sonra çalışan görüşlerine başvurulmuştur.
Analiz sonuçları çalışanların ihtiyaca dayalı eğitim uygulamasından memnun
kaldıklarını göstermektedir. Çalışan görüşlerine göre eğitimlerin günlük hayatla ilişkili
ve uygulamaya dayalı olması da eğitime bakışı olumlu etkileyen önemli faktörler arasındadır.
İhtiyaca dayalı eğitimlerin hizmet içi eğitime bakışın iyileştirilmesi için önemli bir
araç olacağı söylenebilir
Anahtar Kelimeler: Hizmet-İçi Eğitim, İhtiyaca Dayalı Eğitim, Çalışan Eğitimi
Provision of in-service trainings play important roles to keep up to date of
employees on the professional development, to keep pace with new developments and
to have business efficiency. Despite the awareness of importance of training, in service
training often fails. The aim of this study is the implementation and evaluation of needbased
in-service training. This study was carried out in the education sector due to the
wide spread use of in-service training. In the training sessions, 4 videos are used in
accordance with the needs analysis developed in advance. Videos average of 8 minutes
in length. The content of the video includes technical and cognitive skills related to
work setting. In-service training activities were carried out by employees individually
under the supervision of researchers. During the implementation phase the views of
employees were recorded using the thinking aloud protocol. In addition, 3 weeks after
the training interviews were conducted to get opinions about training. Analysis results
indicate employees were satisfied with training based on the needs of them. According
to employees opinion, to be associated with daily life and to be based on the application
are some of important factors affecting satisfaction from training. It can be said that
needs-based training can be an important tool for improving the perception of in-service
training.
Keywords: In-service Training. Need-Based Training, Employee Education
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 20 Issue: 1 |