Bu araştırmada, lise öğrencilerinin sınav kaygısı ile boyuneğicilik
düzeyleri ve sosyal destek algısı arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmada,
Spielberger Sınav Kaygısı Envanteri, Boyun Eğicilik Ölçeği ve Sosyal Destek
Envanteri kullanılmıştır. Araştırmada iki farklı örneklem grubu üzerinde
çalışılmıştır. Sınav kaygısı ve boyuneğicilik arasındaki ilişkiler için örneklem
grubu olarak, Sivas il merkezinde 2001-2002 eğitim-öğretim yılında öğrenim
gören toplam 53 öğrenciden veriler toplanmış olup sınav kaygısı ile sosyal
destek algısı için Sivas ili Divriği ve Gemerek ilçelerinde 2001-2002 eğitim-
öğretim yılında öğrenim gören toplam 77 öğrenciden veri elde edilmiştir.
Araştırma bulguları sınav kaygısının duyuşsal, kuruntu alt boyutları ve toplam
puanı ile boyun eğicilik arasında (p < 0.05) anlamlı ilişkiler olduğunu ve sınav
kaygısı arttıkça boyun eğici davranışların da arttığını göstermiştir. Sınav kaygısı
düzeylerine göre, sınav kaygısı yüksek olanlar ile sınav kaygısı hafif olanlar
arasında boyuneğicilik puanları açısından (p < 0.05) anlamlı farklılıklar
bulunmuştur. Cinsiyet, sınıf düzeyi, babanın işi, kaç kardeş ve kaçıncı kardeş
olduğuna ilişkin değişkenler açısından sınav kaygısı ve boyuneğicilik puanları
yönünden (p > 0.05) farklar anlamsız bulunmuştur. Sınav kaygısı ile sosyal
destek algısı arasında da (p < 0.05) anlamlı ilişkiler bulunmuş olup, sosyal destek
algısı düştükçe sınav kaygısının arttığı saptanmıştır.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 7 Issue: 1 |