İktisat yazınında iktisadi gelişme ile eğitim arasında karşılıklı ilişki
olduğunu ortaya koyan geniş bir literatür bulunmaktadır. Söz konusu ilişkilerin
bölgesel bazda araştırılması çalışmanın ana amacını oluşturmaktadır. Bu
çerçevede illerin 1990 ve 2000 yılları itibariyle ÖSS verileriyle yapılan yatay
kesit analizlerde, 74 il için kalkınmışlığın göstergesi olarak fert başına milli gelir,
eğitimin kalitesinin göstergesi olarak ortaöğretimde öğretmen başına düşen
öğrenci sayıları ve coğrafi konum göstergesi olarak da gölge değişken bağımsız
değişkenler olarak ele alınmıştır. Bağımlı değişken olarak illerin 1990 ve 2000
yılları itibariyle ÖSS başarı oranlarını, gelişmişliğin etkileme veya belirleme
düzeyi araştırılmıştır. Analiz sonucunda; ÖSS başarı oranı ile kişi başına milli
gelir arasında pozitif (anlamlı), öğretmen başına düşen öğrenci oranı arasında
negatif (anlamlı) ve doğu-batı il ayrımında batı lehine yorumlanabilecek anlamlı
ilişkiler bulunmuştur.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 7 Issue: 1 |