Bu araştırmanın amacı, ikinci bir dil olarak İngilizce öğrenimindeki başarı
ile bazı değişkenler arasında ilişki olup olmadığını bulmaktır. 81 öğrencinin dil
ve sözcük bilgileri ile konuşma, okuma ve yazma becerileri, dört test ile ölçülmüş,
elde edilen bulgular ile cinsiyet, yaş, öğrenim türü, mezun olunan lise türü, daha
önce hazırlık sınıfı okunup okunmadığı, programa geliş biçimi, ÖSS puanı, ilk
veya tekrar durumu ve devamsızlık arasındaki ilişki istatistiksel olarak analiz
edilmiştir. Sonuçlar; kız öğrenciler, normal öğretimdeki katılımcılar, yabancı dil
ağırlıklı lise mezunları, doğrudan geçişe göre programa katılanlar ile ilk defa
hazırlık sınıfı okuyanların İngilizce öğrenmede daha başarılı olduklarını; yaş, ÖSS
puanı ve devam durumunun başarı üzerinde olumlu ya da olumsuz bir etkisinin
olmadığını göstermiştir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 8 Issue: 2 |