BibTex RIS Cite

İKİNCİ DİL OLARAK İNGİLİZCE ÖĞRENİMİNDEKİ BAŞARI DÜZEYİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Year 2006, Volume: 8 Issue: 2, 273 - 285, 18.02.2010

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ikinci bir dil olarak İngilizce öğrenimindeki başarı
ile bazı değişkenler arasında ilişki olup olmadığını bulmaktır. 81 öğrencinin dil
ve sözcük bilgileri ile konuşma, okuma ve yazma becerileri, dört test ile ölçülmüş,
elde edilen bulgular ile cinsiyet, yaş, öğrenim türü, mezun olunan lise türü, daha
önce hazırlık sınıfı okunup okunmadığı, programa geliş biçimi, ÖSS puanı, ilk
veya tekrar durumu ve devamsızlık arasındaki ilişki istatistiksel olarak analiz
edilmiştir. Sonuçlar; kız öğrenciler, normal öğretimdeki katılımcılar, yabancı dil
ağırlıklı lise mezunları, doğrudan geçişe göre programa katılanlar ile ilk defa
hazırlık sınıfı okuyanların İngilizce öğrenmede daha başarılı olduklarını; yaş, ÖSS
puanı ve devam durumunun başarı üzerinde olumlu ya da olumsuz bir etkisinin
olmadığını göstermiştir.

References

  • Conteh-Morgan, (2002). Connecting the Dots: Limited English Proficiency, Second Language Learning Theories, and Information Literacy Instruction. The Journal of Academic Librarianship.
  • Cotterall, S. (1999). Key variable in language learning: What do learners believe about them?, System, 27.
  • Doff, A, Jones C. (2003). Beginner Tests, Language in Use, Cambridge University Pres.
  • -----------, (2003). Language in Use Classroom Book, Cambridge University Pres.
  • -----------, (2003). Language in Use Self-study Workbook, Cambridge University Pres.
  • Ellis, R. (2001). Second Language Acquisition, Oxford University Press, Sixth Impression, Oxford, England.
  • Harmer, J. (1991). The Practice of English Language Teaching, Longman Group, UK.
  • Krashen, S. D. (1987). Second Language Acquisition and Second Language Learning, Oxford University Press, Oxford, England.
  • Kubota, R. (2003). New approaches to gender, class, and race in second language writing, Journal of Second Language Writing, 12.
  • Silverberg, S. ve Samuel, A. G. (2004). The effect of age of second language acquisition on the representation and processing of second language words, Journal of Memory and Language, 51, 381- 398.
  • Stern, H. H. (1984). Fundamental Concepts of Language Teaching, Oxford University Press, Sixth Impression, Oxford, England.
Year 2006, Volume: 8 Issue: 2, 273 - 285, 18.02.2010

Abstract

References

  • Conteh-Morgan, (2002). Connecting the Dots: Limited English Proficiency, Second Language Learning Theories, and Information Literacy Instruction. The Journal of Academic Librarianship.
  • Cotterall, S. (1999). Key variable in language learning: What do learners believe about them?, System, 27.
  • Doff, A, Jones C. (2003). Beginner Tests, Language in Use, Cambridge University Pres.
  • -----------, (2003). Language in Use Classroom Book, Cambridge University Pres.
  • -----------, (2003). Language in Use Self-study Workbook, Cambridge University Pres.
  • Ellis, R. (2001). Second Language Acquisition, Oxford University Press, Sixth Impression, Oxford, England.
  • Harmer, J. (1991). The Practice of English Language Teaching, Longman Group, UK.
  • Krashen, S. D. (1987). Second Language Acquisition and Second Language Learning, Oxford University Press, Oxford, England.
  • Kubota, R. (2003). New approaches to gender, class, and race in second language writing, Journal of Second Language Writing, 12.
  • Silverberg, S. ve Samuel, A. G. (2004). The effect of age of second language acquisition on the representation and processing of second language words, Journal of Memory and Language, 51, 381- 398.
  • Stern, H. H. (1984). Fundamental Concepts of Language Teaching, Oxford University Press, Sixth Impression, Oxford, England.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Selami Aydın This is me

Publication Date February 18, 2010
Published in Issue Year 2006 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Aydın, S. (2010). İKİNCİ DİL OLARAK İNGİLİZCE ÖĞRENİMİNDEKİ BAŞARI DÜZEYİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), 273-285.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.