Günümüz tüketicisinin sağlıklı yaşama ve formunu koruma isteği hem
yaşam şeklinde hem de tüketim kalıbında değişiklikler yapmasına, iş ve günlük
hayatında spora ve dengeli beslenmeye daha fazla önem vermesine neden
olmuştur. Bu gelişmelerle birlikte, düşük kalorili gıda tüketimi oldukça artmış ve
düşük kalorili ürün tercih edenlerden oluşan yeni bir pazar ortaya çıkmıştır.
Günümüzde her ürün grubunun düşük kalorili versiyonunu bulmak mümkün hale
gelmiştir. Pazarda giderek büyüyen bir yer edinmesi nedeniyle, bu çalışmada
düşük kalorili ürün kullanan tüketicilerin bu ürünlere yönelik tutumları arasında
farklılık olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın ana kütlesini
Atatürk Üniversitesi merkez kampüsünde eğitimlerini sürdüren öğrenciler
oluşturmuştur. Araştırma sonucuna göre düşük kalorili ürünleri sık kullananlar,
arasıra ve nadiren kullananlara göre daha olumlu tutumlara sahiptirler.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 10 Issue: 2 |