1990’lardan itibaren televizyon yayıncılığı, sayısal teknolojilerin
gelişimiyle birlikte önemli bir değişim ve dönüşüm sürecine girmiştir. İnternetin
geniş bant aracılığıyla ses ve görüntü öğelerini bu ortam üzerinden taşınmasına
olanak sağlaması, televizyon yayıncılığını hem yapısal hem de içerik bakımından
etkilemiştir. Medya içeriğinin, internet ortamına taşınabilmesi, bu içeriğin
depolanabilmesi, istenildiğinde kullanıcıya anında sunulması gibi kolaylıklar
televizyon yayıncılığını yeni açılımlara yöneltmektedir. Bu alanda yaşanan
teknolojik gelişmeler, tüm görsel-işitsel aktiviteleri yeniden şekillendirmektedir.
Yeni yapı, izleyicilerin kendi tercihleri yönünde daha çok söz sahibi olacakları,
fikirlerini beyan edebilecekleri, daha etkileşimli bir ortam hazırlamaktadır.
Sayısal teknolojilerin kullanıcılar tarafından kabullenme ve adaptasyon süreci de
bu değişimin hızını ve yönünü belirlemektedir. İnternetin, kullanıcı sayısı
açısından dünyaya yayılım hızı göz önüne alındığında yeni içeriklerin çok daha
büyük kitlelere ulaşacağı kolayca öngörülebilecektir. İnternetin bir ağ teknolojisi
olması ve kullanıcılarına iki yönlü iletişim sağlaması interaktifliğin
kitleselleşmesini ön plana çıkarmaktadır. Bu çalışmada, internet aracılığıyla
sağlanan bu iki yönlü iletişimin televizyon yayıncılığına yeni bir yön verdiği
savunulmaktadır.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 11 Issue: 1 |