Özet: Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının popüler müziğe ilişkin tutumlarının
çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırmanın evrenini Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe,
Sınıf ve Okulöncesi Öğretmenliği Bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adayları; örneklemini
ise adı geçen bölümlerde öğrenim gören 274 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan “Popüler Müziğe İlişkin Tutum Anketi
[PMİTA]” ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.
Yapılan bu çalışmayla öğretmen adaylarının; popüler müziğe yönelik tutumlarının yüksek
düzeyde olduğu, ilköğretim ikinci kademede popüler müziğin bir öğretim aracı olarak
kullanılabilmesi için gereken algısal hazırlığa sahip oldukları anlaşılmıştır.
Anahtar kelimeler: Öğretmen adayları, popüler müzik, tutum.
Attitudes of Teacher Candidates Toward Popular Music
Abstract: The purpose of this study is to examine teacher candidates’ attitudes
regarding popular music in terms of different volabiles. Two hundred seventy four teacher
candidates who study departments of Turkish Language Education, Classroom Education
and Preschool Education in the Faculty of Kâzım Karabekir at the University of Atatürk
have participated. The data were collected by “The Attitude Survey Toward the Popular
Music” which has been developed by researchers. One way ANOVA was used to analyze
of the data. By the this study it is obvious that teacher candidates’ attitudes toward popular
music are high level and teacher candidates have the perceptual preparation necessary
for using popular music as a teaching tool in second level primary school.
Keywords: Teacher candidates, popular music, attitude.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 23, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 16 Issue: 1 |