Bu çalışmada işletme bölümü müfredatında yer alan istatistik dersinin, dersler arası etkile-
şim sistemindeki yeri ve etki gücünün ortaya çıkartılması amaçlanmaktadır.
Dersler arası etkileşim sisteminin ve etki güçlerinin etkin bir şekilde incelenebilmesi, birden çok
alt modelin oluşturduğu bir modelin çözümlenebilmesi ile mümkün olmaktadır. Bu çalışmada, böylesi
bir çözümlemeyi yapabilecek yöntemler arasından yol analizi seçilmiştir. Yol analizinde, araştırmacı
tarafından tanımlanan yol modeli incelenmektedir. Yol modeli, eşitlikler ile gösterilebildiği gibi yol
şeması kullanılarak daha görsel ve daha kolay anlaşılır bir şekilde sunulabilir. Yol analizi, modeldeki
hangi değişkenlerin bağımlı değişken ile en güçlü etkileşime sahip olduğunun belirlenmesini, ilişkinin
nasıl oluştuğunu ve her bir ilişkinin göreceli gücünün değerlendirilmesini sağlar. Ayrıca yol şeması,
değişkenler arasındaki karmaşık ilişkilerin gösteriminde ve tespitinde oldukça kullanışlıdır.
Uygulamadaki veri seti, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme
Bölümü’ne 2000-2007 akademik yılları arasında kayıt yaptırıp mezun olmuş öğrencilerin derslerden
aldıkları başarı puanlarıdır. Çalışmada, öğrencilerin istatistik dersindeki başarısının diğer derslerdeki
başarıya etkisi ortaya konulacaktır. Böylece işletme bölümü için son derece önemli olan istatistik
dersinin tüm müfredata etkisi ortaya çıkarılmış olacaktır
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 30, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 16 Issue: 1 |