BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 17 Issue: 1, 203 - 222, 18.06.2013

Abstract

The aim of this research is to find out the basic problems and the physical features of primary schools in the district and centre of Kars city. To achieve this goal the answers are seeked for the following questions. a) What are the physical features of primary schools in Kars. b) What are the main income sources of primary schools in Kars? c) What are the most important problems of the primary schools in Kars? This study which aims to find out descriptive features and basic problems of primary schools; carried out in survey and quantitative research techniques are used. The universe of this research is made up of 107 school managers who work in Kars city centre and seven district (Akyaka,Arpaçay, Digor, Kağızman, Selim, Susuz and Sarıkamış). “The School Profile” questionnaire which is developed by the researcher, is used as a data collecting tool. To find out the descriptive features of the school; percent value,frequency, artihmetic mean and Standard deviation vaules are used.As a result of this research the school managers said %74.8 of the primary schools in Kars have no gym and %6.6 have no informatics and technology classes. The %28.3 of the school managers stated that “there is no science lab in their school” and %33,01 said “there is a science lab but it is insufficient” The school managers in Kars also noted that as a main income source; first the parents, second; benefactor citizens and thirdly income from the school cafeteria. According to the school managers in Kars the most important problem of the schools is “physical problems”, secondly “ the view of the community for education” and thirdly” the teacher competence and financial deficiency and lastly the education system oriented problems.

References

  • Aydın, A (2000). Zorunlu Temel Eğitim Uygulaması Ve Çözüm Bekleyen Sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Denizli.
  • Balcı, A. (2005). Açıklamalı Eğitim Yönetimi Terimleri Sözlüğü, Ankara: Tek Ağaç Yayıncılık.
  • Bıldır, C. (1995). İlköğretim Okullarının Amacına Ulaşma Derecesi – Çanakkale İli Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: TODAİE Yayını. Dengiz, A., Yılmaz, B. (2007) 2004 İlköğretim Programı’nda Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıklarına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Bilgi Dünyası, 8(2): 203-2
  • Ersoy, S (2006).İlköğretim Okullarında Yönetici ve Öğretmenler Arasındaki İletişim Sorunları(Van İli Örneği) Yüksek Lisans Tezi, Van.
  • Gök, F. ve Okçabol, R. (1998). Öğretmen Profili Araştırma Raporu, Ankara: Eğitim Sen.
  • Gök, H., Gürol, M. (2002). Zaman ve Ergonomik Açıdan İlköğretim Okul Binalarının Kullanım Durumu (Elazığ İli Örneği) Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt: 12, Sayı: 2.
  • Hatunoğlu A. ve Hatunoğlu Y. (2006) Okullarda Verilen Rehberlik Hizmetlerinin Problem Alanları. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:14 No:1, 333-338.
  • Kapusuzoğlu, Ş. (2004). Okula Dayalı Yönetimde Denetim Sisteminin İşlevselliği Ve Katkısının Değerlendirilmesi. XIII.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Korkmaz, N., H. (2007). Yaz Spor Okulları İle Çocukların Benlik Saygısı Arasındaki İlişki. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. XX (1), 49-65. MEB, (2006). 17. Milli Eğitim Şurası Hazırlık Dokümanı İl Komisyon Raporları. Ankara.
  • Şimşek, N. (1991). Ortaöğretimde Okul Binalarının Kullanım Etkinliği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Üstüner, M., Demirtaş, H. ve Özer, N. (2007). Okul yönetiminde karşılaşılan sorunların öğrenci ve okul ile ilgili değişkenler açısından incelenmesi Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. Sayı: 51 Bahar Sayfa: 421-455.

Okul Profili Araştırması (Kars İli Örneği) / A Research Profile of School (The Sample of Kars)

Year 2013, Volume: 17 Issue: 1, 203 - 222, 18.06.2013

Abstract

Öz: Bu araştırmanın temel amacı Kars il ve ilçe merkezlerindeki ilköğretim okullarının fiziksel özelliklerini
belirlemek ve temel sorunlarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaca ulaşmak için aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır.
a)Kars’taki ilköğretim okullarının fiziksel özellikleri nasıldır? b)Kars’taki ilköğretim okullarının temel gelir
kaynakları nelerdir? c) Kars’taki ilköğretim okullarının en önemli sorunları nelerdir? İlköğretim okullarının
betimsel özellikleri ve temel sorunlarını belirlemeyi amaçlayan bu araştırma tarama modelinde ve nicel araştırma
yöntemleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Kars il (Belediye sınırlarında) merkezi
ve 7 ilçe (Akyaka, Arpaçay, Digor, Kağızman, Selim, Susuz ve Sarıkamış) merkezindeki ilköğretim okullarında
görev yapmakta olan 107 ilköğretim okulu yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
araştırmacılar tarafından geliştirilen “Okul Profili” anketi kullanılmıştır Araştırmada okulun betimsel özelliklerinin
tespiti için yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda Kars’taki okulların %74,8’inde ise hiç spor salonu olmadığı, %6,6’sı okullarında
bilişim teknolojisi sınıfının “bulunmadığını” ifade etmişlerdir. Okul yöneticilerinin %28,3’ ü okullarında
fen laboratuvarının “olmadığını”, %33,01’i “var olduğunu ancak yetersiz” olduğunu belirtmiştirler. Kars’ta
görev yapan okul yöneticileri okulların temel gelir kaynağı olarak; ilk sırada veliler, ikinci sırada hayırsever
vatandaşlar ve üçüncü sırada kantin gelirleri olduğunu ifade etmişlerdir. Kars’taki okul yöneticilerine göre
eğitimin okulların en önemli sorunu “fiziksel sorunlar”, ikinci önemli sorun “toplumun eğitime bakışı”, üçüncü
önemli sorun “öğretmen yeterliliği ve ekonomik yetersizlik” ve dördüncü önemli sorun ise eğitim sisteminden
kaynaklanan sorunlardır
Anahtar Kelimeler: Okul profili, okul sorunları, ilköğretim okulu, okul gelir kaynakları, Kars.


Abstract: The aim of this research is to find out the basic problems and the physical features of primary
schools in the district and centre of Kars city. To achieve this goal the answers are seeked for the following
questions. a) What are the physical features of primary schools in Kars. b) What are the main income sources of
primary schools in Kars? c) What are the most important problems of the primary schools in Kars? This study
which aims to find out descriptive features and basic problems of primary schools; carried out in survey and
quantitative research techniques are used. The universe of this research is made up of 107 school managers who
work in Kars city centre and seven district (Akyaka,Arpaçay, Digor, Kağızman, Selim, Susuz and Sarıkamış).
“The School Profile” questionnaire which is developed by the researcher, is used as a data collecting tool. To
find out the descriptive features of the school; percent value,frequency, artihmetic mean and Standard deviation
vaules are used.
As a result of this research the school managers said %74.8 of the primary schools in Kars have no gym
and %6.6 have no informatics and technology classes. The %28.3 of the school managers stated that “there
is no science lab in their school” and %33,01 said “there is a science lab but it is insufficient” The school
managers in Kars also noted that as a main income source; first the parents, second; benefactor citizens and
thirdly income from the school cafeteria. According to the school managers in Kars the most important problem
of the schools is “physical problems”, secondly “ the view of the community for education” and thirdly” the
teacher competence and financial deficiency and lastly the education system oriented problems.
Keywords:School profile, school problems,primary school, school income sources, Kars

References

  • Aydın, A (2000). Zorunlu Temel Eğitim Uygulaması Ve Çözüm Bekleyen Sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Denizli.
  • Balcı, A. (2005). Açıklamalı Eğitim Yönetimi Terimleri Sözlüğü, Ankara: Tek Ağaç Yayıncılık.
  • Bıldır, C. (1995). İlköğretim Okullarının Amacına Ulaşma Derecesi – Çanakkale İli Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: TODAİE Yayını. Dengiz, A., Yılmaz, B. (2007) 2004 İlköğretim Programı’nda Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıklarına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Bilgi Dünyası, 8(2): 203-2
  • Ersoy, S (2006).İlköğretim Okullarında Yönetici ve Öğretmenler Arasındaki İletişim Sorunları(Van İli Örneği) Yüksek Lisans Tezi, Van.
  • Gök, F. ve Okçabol, R. (1998). Öğretmen Profili Araştırma Raporu, Ankara: Eğitim Sen.
  • Gök, H., Gürol, M. (2002). Zaman ve Ergonomik Açıdan İlköğretim Okul Binalarının Kullanım Durumu (Elazığ İli Örneği) Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt: 12, Sayı: 2.
  • Hatunoğlu A. ve Hatunoğlu Y. (2006) Okullarda Verilen Rehberlik Hizmetlerinin Problem Alanları. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:14 No:1, 333-338.
  • Kapusuzoğlu, Ş. (2004). Okula Dayalı Yönetimde Denetim Sisteminin İşlevselliği Ve Katkısının Değerlendirilmesi. XIII.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Korkmaz, N., H. (2007). Yaz Spor Okulları İle Çocukların Benlik Saygısı Arasındaki İlişki. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. XX (1), 49-65. MEB, (2006). 17. Milli Eğitim Şurası Hazırlık Dokümanı İl Komisyon Raporları. Ankara.
  • Şimşek, N. (1991). Ortaöğretimde Okul Binalarının Kullanım Etkinliği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Üstüner, M., Demirtaş, H. ve Özer, N. (2007). Okul yönetiminde karşılaşılan sorunların öğrenci ve okul ile ilgili değişkenler açısından incelenmesi Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. Sayı: 51 Bahar Sayfa: 421-455.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Murat Taşdan This is me

Rasim Tösten This is me

Kurtuluş Bulut This is me

Volkan Karakaya This is me

Publication Date June 18, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 17 Issue: 1

Cite

APA Taşdan, M., Tösten, R., Bulut, K., Karakaya, V. (2013). Okul Profili Araştırması (Kars İli Örneği) / A Research Profile of School (The Sample of Kars). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 203-222.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.