Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Etkililik Düzeyinin Okul Yöneticisi, Sınıf Öğretmeni ve Öğretmen Adayı Görüşlerine Göre İncelenmesi

Year 2017, Volume: 21 Issue: 2, 561 - 571, 20.06.2017

Abstract

Bu araştırma ile öğretmenlik uygulaması dersinin etkililik düzeyinin
okul yöneticisi, sınıf öğretmeni ve aday öğretmenin görüşleri bağlamında
cinsiyet, mesleki kıdem, okutulan sınıf, mezun olunan lise türü gibi
değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel bir çalışma olan bu
araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma örneklemini, Kafkas
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalının son sınıf
öğrencileri, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Kars ili merkez ilçede bulunan 14
okulda görev yapan 203 sınıf öğretmeni ve 32 yönetici oluşturmaktadır.
Araştırmanın sonuçlarına göre yöneticilerin, sınıf öğretmenlerinin ve aday
öğretmenlerin Öğretmenlik Uygulaması dersine yönelik tutumlarının genelde
olumlu olduğu görülmektedir.

References

  • Berber, K., Özkan, H.H., & Albayrak, M. (2005). “Öğretmen adaylarının ilköğretim okullarında yaptıkları öğretmenlik uygulamasının yetişmelerindeki rolü”. Milli Eğitim Dergisi.
  • Book, C., Byers, J. & Freeman, J. (1983). “Student expectations and teacher education traditions with which we can and can not live”. Journal of Teacher Education, 34(1), 9-13.
  • Cabaroğlu N. (1994, Nisan). Öğretmenlik uygulamalarının dil öğretim yöntemleri açısından değerlendirilmesi. I. Eğ. Bil. Kongresi, Ankara.
  • Conderman, G., Morin, J., & Stephens T. J. (2005). Special education student teaching practices. Preveting School Failure,49(3), 5-10.
  • Çavuş, Ş. (2004). Okul Deneyimi-II İşbirliğinde Tarafların Karşılıklı Beklentileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 29-42.
  • Çiçek, Ş. & İnce, M. L. (2005). "Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecine ilişkin görüşleri". Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 16 (3), 146-155
  • Davran, E. (2006). İlköğretim kurumlarındaki öğretmenlik uygulamasının öğretmen adaylarının öğretmenlik yeterliliklerini kazanmaları üzerindeki etkisi (Van ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Ertürk, S. (1986). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan.
  • Goodlad, J.I. (1994). Educational renewal: Better teachers, beter schools. San Francisco, CA: Jossey Bass.
  • Hacıoğlu, F. & Alkan C. (1995). Öğretmenlik Uygulamaları Öğretim Teknolojisi. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Kılıç, D. (2004). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adayları üzerine etkisinin değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 172-184.
  • Kudu, M., R. Özbek & R.Bindak. (2006). Okul deneyimi I uygulamasına ilişkin öğrenci algıları: Dicle Üniversitesi örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (15).
  • Oral, B. & Dağlı, A. (1999). Öğretmen adaylarının okul deneyimine ilişkin algıları. Çağdaş Eğitim, 254, 18-24.
  • Sağlam, A. (2008). Müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, V(1), 59-69.
  • Şirin, E.F. & Cesur, K. (2008). Beden eğitimi öğretmen adaylarının alan bilgisi ve öğretmenlik meslek dersleri ile öğretmenlik uygulaması dersi başarıları arasındaki ilişki. S.Ü. BES Bilim Dergisi, 10 (1), 1-10.
  • Tekeli, İ. (2004). Eğitim Üzerine Düşünmek. Ankara: T.Ü.B.A. Yayınları.
  • Topkaya, E. Z. & Yalın, M. (2005). Uygulama Öğretmenliğine İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 1(2), 14-24.
  • Ünlü H. & Karahan B. (2010). Beden eğitimi öğretmen adaylarının okul deneyimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Uluslar arası İnsan Bilimleri Dergisi, 2.
  • YÖK-Dünya Bankası-Milli Eğitimi Geliştirme Projesi (1998). Fakülte-Okul işbirliği. http://www.yok.gov.tr/documents sayfasından erişilmiştir.
Year 2017, Volume: 21 Issue: 2, 561 - 571, 20.06.2017

Abstract

References

  • Berber, K., Özkan, H.H., & Albayrak, M. (2005). “Öğretmen adaylarının ilköğretim okullarında yaptıkları öğretmenlik uygulamasının yetişmelerindeki rolü”. Milli Eğitim Dergisi.
  • Book, C., Byers, J. & Freeman, J. (1983). “Student expectations and teacher education traditions with which we can and can not live”. Journal of Teacher Education, 34(1), 9-13.
  • Cabaroğlu N. (1994, Nisan). Öğretmenlik uygulamalarının dil öğretim yöntemleri açısından değerlendirilmesi. I. Eğ. Bil. Kongresi, Ankara.
  • Conderman, G., Morin, J., & Stephens T. J. (2005). Special education student teaching practices. Preveting School Failure,49(3), 5-10.
  • Çavuş, Ş. (2004). Okul Deneyimi-II İşbirliğinde Tarafların Karşılıklı Beklentileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 29-42.
  • Çiçek, Ş. & İnce, M. L. (2005). "Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecine ilişkin görüşleri". Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 16 (3), 146-155
  • Davran, E. (2006). İlköğretim kurumlarındaki öğretmenlik uygulamasının öğretmen adaylarının öğretmenlik yeterliliklerini kazanmaları üzerindeki etkisi (Van ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Ertürk, S. (1986). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan.
  • Goodlad, J.I. (1994). Educational renewal: Better teachers, beter schools. San Francisco, CA: Jossey Bass.
  • Hacıoğlu, F. & Alkan C. (1995). Öğretmenlik Uygulamaları Öğretim Teknolojisi. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Kılıç, D. (2004). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adayları üzerine etkisinin değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 172-184.
  • Kudu, M., R. Özbek & R.Bindak. (2006). Okul deneyimi I uygulamasına ilişkin öğrenci algıları: Dicle Üniversitesi örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (15).
  • Oral, B. & Dağlı, A. (1999). Öğretmen adaylarının okul deneyimine ilişkin algıları. Çağdaş Eğitim, 254, 18-24.
  • Sağlam, A. (2008). Müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, V(1), 59-69.
  • Şirin, E.F. & Cesur, K. (2008). Beden eğitimi öğretmen adaylarının alan bilgisi ve öğretmenlik meslek dersleri ile öğretmenlik uygulaması dersi başarıları arasındaki ilişki. S.Ü. BES Bilim Dergisi, 10 (1), 1-10.
  • Tekeli, İ. (2004). Eğitim Üzerine Düşünmek. Ankara: T.Ü.B.A. Yayınları.
  • Topkaya, E. Z. & Yalın, M. (2005). Uygulama Öğretmenliğine İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 1(2), 14-24.
  • Ünlü H. & Karahan B. (2010). Beden eğitimi öğretmen adaylarının okul deneyimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Uluslar arası İnsan Bilimleri Dergisi, 2.
  • YÖK-Dünya Bankası-Milli Eğitimi Geliştirme Projesi (1998). Fakülte-Okul işbirliği. http://www.yok.gov.tr/documents sayfasından erişilmiştir.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ezgi Çetinkaya 0000-0003-4520-4421

Durmuş Kılıç 0000-0003-4520-4421

Publication Date June 20, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 21 Issue: 2

Cite

APA Çetinkaya, E., & Kılıç, D. (2017). Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Etkililik Düzeyinin Okul Yöneticisi, Sınıf Öğretmeni ve Öğretmen Adayı Görüşlerine Göre İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 561-571.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.