Günümüzde rekabet, yetenekli iş göreni işletmeye
çekmek, çok beğenilen ve en çok tercih edilen işveren olmak için istihdam
piyasasında da yaşanmaktadır. İşletmeye sürdürülebilir stratejik avantaj
sağlaması için işveren marka imajının geliştirilmesi önemlidir. Mevcut ve
potansiyel çalışanların gözünde çalışılacak “harika bir yer” olarak tanımlanan
işveren markası oluşumunda pozitif psikolojik sermayenin önemli bir rol
oynayabileceği düşünülmektedir. Bu araştırmada turizm sektöründe konaklama
işletmelerinin işveren markası oluşumları ve bu oluşumu etkilediği düşünülen
pozitif psikolojik sermaye ile ilişkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Mevcut
durumu belirlemeye yönelik bu araştırma ilişkisel tarama modelinde bir
araştırmadır. Antalya ilinde, 768 kişiden oluşan beş yıldızlı otel
çalışanlarına yapılan araştırma sonucunda; pozitif psikolojik sermaye
bileşenlerinden öz yeterlik, iyimserlik ve umudun, işveren marka oluşumunun
pozitif anlamlı yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 22 Issue: 2 |