Research Article
BibTex RIS Cite

Materyalizmin Satın Alma Tarzlarına Etkisi: Aksaray İlinde Bir Çalışma

Year 2020, Volume: 24 Issue: 4, 1617 - 1632, 31.12.2020

Abstract

Günümüzde tüketim kültürünün değişmesiyle tüketicilerin satın alma davranışları da değişiklik göstermiştir. Geçmiş yıllarda tüketici, zorunlu ihtiyaçlarını karşılamak isterken günümüzde toplumdaki konumunu belirtmek veya belli bir konum elde etmek için maddiyata dayalı ve statü göstergesi yüksek olan ürünleri tüketmek istemektedir. Tüketiciler alışverişi yalnızca lüks ve rasyonel ihtiyaçlarını karşılamak için değil boş zamanlarını değerlendirmek, stresten kurtulmak veya alışverişten zevk almak için de gerçekleştirmektedir. Günümüz tüketicileri rasyonel davranışlardan uzaklaşarak duygusal davranışların ağır bastığı plansız, hedonik ve kompulsif satın alma davranışı göstermektedir. Bu çalışmanın temel amacı materyalizmin plansız, hedonik ve kompulsif satın alma tarzları üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaçla geliştirilen bir anket formu Aksaray ilinde yaşayan 450 kişilik bir örnek üzerinde uygulamıştır. Materyalizmin plansız, hedonik ve kompulsif satın alma tarzları üzerindeki etkisini belirlemek için Çoklu Regresyon Analizi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, materyalizmin plansız, hedonik ve kompulsif satın alma tarzları üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Referans1 Prof. Dr. Mahir Nakip
  • Referans2 Prof. Dr. Hasan Bülbül

Materyalizmin Satın Alma Tarzlarına Etkisi: Aksaray İlinde Bir Çalışma

Year 2020, Volume: 24 Issue: 4, 1617 - 1632, 31.12.2020

Abstract

Günümüzde tüketim kültürünün değişmesiyle tüketicilerin satın alma davranışları da değişiklik göstermiştir. Geçmiş yıllarda tüketici, zorunlu ihtiyaçlarını karşılamak isterken günümüzde toplumdaki konumunu belirtmek veya belli bir konum elde etmek için maddiyata dayalı ve statü göstergesi yüksek olan ürünleri tüketmek istemektedir. Tüketiciler alışverişi yalnızca lüks ve rasyonel ihtiyaçlarını karşılamak için değil boş zamanlarını değerlendirmek, stresten kurtulmak veya alışverişten zevk almak için de gerçekleştirmektedir. Günümüz tüketicileri rasyonel davranışlardan uzaklaşarak duygusal davranışların ağır bastığı plansız, hedonik ve kompulsif satın alma davranışı göstermektedir. Bu çalışmanın temel amacı materyalizmin plansız, hedonik ve kompulsif satın alma tarzları üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaçla geliştirilen bir anket formu Aksaray ilinde yaşayan 450 kişilik bir örnek üzerinde uygulamıştır. Materyalizmin plansız, hedonik ve kompulsif satın alma tarzları üzerindeki etkisini belirlemek için Çoklu Regresyon Analizi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, materyalizmin plansız, hedonik ve kompulsif satın alma tarzları üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Referans1 Prof. Dr. Mahir Nakip
  • Referans2 Prof. Dr. Hasan Bülbül
Year 2020, Volume: 24 Issue: 4, 1617 - 1632, 31.12.2020

Abstract

References

  • Referans1 Prof. Dr. Mahir Nakip
  • Referans2 Prof. Dr. Hasan Bülbül
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Vesile Özçifçi 0000-0002-8011-9137

Ümmügülsüm Ayhan This is me 0000-0003-0675-2492

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 24 Issue: 4

Cite

APA Özçifçi, V., & Ayhan, Ü. (2020). Materyalizmin Satın Alma Tarzlarına Etkisi: Aksaray İlinde Bir Çalışma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(4), 1617-1632.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.