Günümüzde birçok markanın ortaya çıkması ile birlikte işletmeler ve tasarımcılar moda tüketicileri ile birlikte uzun vadeli ilişki kurmak istemektedirler. İşletmeler ilişki içerisinde bulundukları moda tüketicilerinin değişen ve sürekli farklı ürünler görmek isteme ihtiyaçlarını karşılamak için sanat akımlarından yararlanma yoluna gitmişlerdir. Yapılan çalışmada Chiristian Dior markasının moda tüketicileri ile interaktif olarak uzun süre ilişki kurmak, hedef pazarda sürekliliği sağlamak ve ürünleri diğer markalardan farklı tasarlamak için hazırlanan tasarımlarda ilham alınan sanat akımı olan izlenimcilik incelenmiştir. Bu amaçla, elbise tasarımlarından ve reklam faaliyetlerinden örneklere yer verilmiştir. Araştırmada belge tarama yöntemi kullanılmış; kitap, dergi, makale ve sosyal mecralardan yararlanılmıştır. Bu bağlamda, yeni bir koleksiyon oluşturmada farklı sanat akımlarından yararlanmanın ve markanın geçmişine sahip çıkarak yeniyi geçmişten ilham alarak ortaya çıkarmanın moda perakendesine olan katkılarının olumlu yönde olduğu anlaşılmaktadır.
-
-
-
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | September 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 25 Issue: 3 |