Letter to Editor
BibTex RIS Cite

(Editöre Mektup) TeSLA Projesi: öğrenme ortamları için uyarlanabilen ve güvenilir bir e-değerlendirme sistemi

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 2 - 7, 01.04.2016

Abstract

Teknolojinin sunduğu olanaklar sayesinde öğrenen başarısının çevrimiçi ortamlarda değerlendirilmesi giderek yaygınlaşmaktadır. Son yıllarda başta açık üniversiteler olmak üzere birçok üniversitenin e-değerlendirme araçlarını kullandığı gözlenmektedir. Öte yandan, e-değerlendirme uygulamalarında güvenliğe ve öğrenen kimliğinin doğru teşhis edilmesine ilişkin sorunlar sınavların geçerli ve güvenilir olarak gerçekleştirilmesini engellemektedir. Bu yazının amacı, Avrupa Komisyonu Horizon 2020 kapsamında desteklenen ve e-değerlendirme konusunda Avrupa’nın öncü projelerinden biri olan TeSLA Projesi’ni tanıtmaktır. Katalonya Açık Üniversitesi’nden Dr. Anna Elena Guerrero’nun koordinatörlüğünde yürütülen TeSLA, öğrenme ortamları için uyarlanabilen ve güvenilir bir e-değerlendirme sisteminin tasarımı, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesini içermektedir.

References

  • Shephard, K. (2009). e is for exploration: Assessing hard‐to‐measure learning outcomes. British Journal of Educational Technology, 40(2), 386-398.
  • Whitelock, D. (2009). e-Assessment: Developing new dialogues for the digital age. British Journal of Educational Technology, 40(2), 199-202.
Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 2 - 7, 01.04.2016

Abstract

References

  • Shephard, K. (2009). e is for exploration: Assessing hard‐to‐measure learning outcomes. British Journal of Educational Technology, 40(2), 386-398.
  • Whitelock, D. (2009). e-Assessment: Developing new dialogues for the digital age. British Journal of Educational Technology, 40(2), 199-202.
There are 2 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Serpil Koçdar This is me

Gülsün Eby This is me

Nejdet Karadağ This is me

M.recep Okur This is me

Publication Date April 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Koçdar, S., Eby, G., Karadağ, N., Okur, M. (2016). (Editöre Mektup) TeSLA Projesi: öğrenme ortamları için uyarlanabilen ve güvenilir bir e-değerlendirme sistemi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 2(2), 2-7.