Research Article
BibTex RIS Cite

Açık ve uzaktan öğrenmenin tercih edilme nedenlerinin belirlenmesi

Year 2016, Volume: 2 Issue: 4, 158 - 168, 31.10.2016

Abstract

Bu araştırma bir yüksek lisans tez araştırması kapsamında yapılan çalışmaların bir kısmını içermektedir. Tez araştırmasının bir adımı olarak gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Sistemi öğrencilerinin Açık ve Uzaktan Öğrenmeyi tercih etme nedenlerini belirlemektir. Bu amaçla araştırma kapsamında 2015-2016 yaz döneminde Anadolu Üniversitesi, Açık ve Uzaktan Öğretim Sisteminde öğrenim gören 4247 öğrenciden veri toplanmıştır. Ulaşılan bulgulara göre en yüksek tercih nedenlerinin sırasıyla zaman esnekliği, mekân esnekliği ve yeni kariyer fırsatları elde etmek olduğu belirlenmiştir. Bu bulgu açık ve uzaktan öğrenmenin yaşanan zorluklar ve kısıtlı imkânlardan dolayı değil sahip olduğu esnek yapı, hizmet çeşitliliği ve yükseköğretimde yeni fırsatlar sağlayan özelliklerinden dolayı tercih edildiğini gösterir niteliktedir.


References

  • Fırat, M. (2016). 21. Yüzyılda Uzaktan Öğretimde Paradigma Değişimi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 6(2), 142-150. DOI: 10.5961/jhes.2016.151
  • Johnstone, J. W. C., & Rivera, R. J. (1965). Volunteers for learning: A study of the educational pursuits of American adults (Vol. 4). Aldine Pub. Co..
  • King, F.B., Young, M.F., Drivere-Richmond, K. & Schrader, P.G. (2001). Defining Distance Learning and Distance Education. AACE Journal, 9(1), 1-14. Norfolk, VA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
  • Lowe, John. (1985), Dünyada Yetişkin Eğitimine Toplu Bakış, Unesco Türkiye Milli Komisyonu Yayınları, Ankara.
  • Schneller, C., & Holmberg, C. (2014). Distance education in European higher education: the students. International Council for Open and Distance Education, UNESCO Institute for Lifelong Learning, and StudyPortals.
Year 2016, Volume: 2 Issue: 4, 158 - 168, 31.10.2016

Abstract

References

  • Fırat, M. (2016). 21. Yüzyılda Uzaktan Öğretimde Paradigma Değişimi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 6(2), 142-150. DOI: 10.5961/jhes.2016.151
  • Johnstone, J. W. C., & Rivera, R. J. (1965). Volunteers for learning: A study of the educational pursuits of American adults (Vol. 4). Aldine Pub. Co..
  • King, F.B., Young, M.F., Drivere-Richmond, K. & Schrader, P.G. (2001). Defining Distance Learning and Distance Education. AACE Journal, 9(1), 1-14. Norfolk, VA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
  • Lowe, John. (1985), Dünyada Yetişkin Eğitimine Toplu Bakış, Unesco Türkiye Milli Komisyonu Yayınları, Ankara.
  • Schneller, C., & Holmberg, C. (2014). Distance education in European higher education: the students. International Council for Open and Distance Education, UNESCO Institute for Lifelong Learning, and StudyPortals.
There are 5 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Meral Gümüş This is me

Mehmet Fırat

Publication Date October 31, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 4

Cite

APA Gümüş, M., & Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmenin tercih edilme nedenlerinin belirlenmesi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 2(4), 158-168.