Yirmi birinci yüzyılda bağlantıcı dijital teknolojiler bireylerin düşünme, öğrenme ve davranış biçimlerini derinden etkilemektedir. Eğitim alanında da derin değişim sancılarına yol açan bu teknolojiler sağladıkları sürdürülebilir bağlantı, etkileşim ve işbirliği fırsatları nedeniyle e-öğrenmeye ilişkin kavramsal ve algısal yapıların değişmesine neden olmaktadır. Sorgulayıcı Öğrenme Toplulukları Kuramı (Community of Inquiry) bağlantıcı dijital teknolojilerin etkisiyle tekno-pedagojik gelişmeler doğrultusunda yeniden şekillenen e-öğrenme için tutarlı, kapsamlı ve araştırmaya dayalı kuramsal bir çerçeve sunmaktadır. Bu nedenle bu makalede, D. Randy Garrison’ın kaleme aldığı 21. Yüzyılda E-öğrenme: Sorgulayıcı Öğrenme Toplulukları Kuramına Dayalı Araştırma ve Uygulama (E-Learning in the 21st Century A Community of Inquiry Framework for Research and Practice) kitabı değerlendirilecektir.
Sorgulama Toplulukları Sorgulayıcı Öğrenme Toplulukları e-öğrenme dijital çağ dijital teknolojiler açık ve uzaktan öğrenme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |