Research Article
BibTex RIS Cite

Uzaktan eğitimde algoritmalar: 2007-2019 sistematik alanyazın taraması

Year 2019, Volume: 5 Issue: 4, 65 - 91, 31.12.2019

Abstract

Algoritmalar, sanayi devriminden sonra endüstri 4.0’a geçişi sağlayan en önemli teknolojilerden biridir. Algoritmalar öğrenenlere yardımcı olabilecek yapılardır. Özellikle kitlesel öğretimin yapıldığı uzaktan eğitim sistemlerinde büyük verilerden yararlanarak öğrenenlere destek olmak için algoritmalar etkili bir şekilde kullanılabilirler. Ancak alanyazında uzaktan eğitimde hangi algoritmaların nasıl kullanılabileceğine ilişkin yeterli çalışma bulunmamaktadır. Bu araştırmanın amacı, 2007-2019 yılları arasında uzaktan eğitimde algoritma kullanımını çalışan dergi makalelerini sistematik alanyazın taraması ile incelemek ve hangi algoritmaların uzaktan eğitimde ne amaçla kullanıldığını ortaya çıkarmaktır. Araştırma sistematik alanyazın taraması olarak desenlenmiştir. Araştırma sonucunda; uzaktan eğitimde kullanılabilecek 11 farklı algoritma ve bunların kullanım amaçları ortaya çıkarılmıştır. Bunlar; C4.5, K-Means, Apriori, Destek Vektör Makinesi, K-en Yakın Komşu, Naive Bayes, Needleman-Wunsch, Evrişimsel Sinir Ağları, Derin İnanç Ağları, Bayesian Bilgi İzleme, Performans Faktör Analizidir.

References

  • Alkan, V. (2017). Bir sistematik derleme çalışması: ‘öğretmenlik uygulaması’. YILDIZ Journal of Educational Research, 2 (1), 1-23.
Year 2019, Volume: 5 Issue: 4, 65 - 91, 31.12.2019

Abstract

References

  • Alkan, V. (2017). Bir sistematik derleme çalışması: ‘öğretmenlik uygulaması’. YILDIZ Journal of Educational Research, 2 (1), 1-23.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nedime Selin Çöpgeven This is me

Mehmet Fırat

Publication Date December 31, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Çöpgeven, N. S., & Fırat, M. (2019). Uzaktan eğitimde algoritmalar: 2007-2019 sistematik alanyazın taraması. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 5(4), 65-91.