Bu çalışmada; 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı itibarıyla Türkiye’de mevcut bulunan 119 devlet üniversitesinin, ortak zorunlu derslerin öğretiminde uzaktan eğitim uygulamaları incelenmiştir. Yükseköğretim kurumlarının resmi web sayfaları taranarak elde edilen veriler analiz edilmiş, bahsi geçen kurumların ortak zorunlu derslerin öğretiminde uzaktan eğitim uygulamaları alanyazından da destek alınarak tartışılmış ve raporlaştırılmıştır. Bu çalışmada araştırma yöntemi olarak geleneksel alanyazın taraması tercih edilmiştir. Farklı üniversitelerde yapılmış olan araştırma sonuçları da derlenerek, bundan sonra yapılacak çalışmalara ışık tutacak veriler tablolar halinde okuyucuya sunulmuştur. Bu araştırma ile elde edilen verilerden, ülkemizdeki devlet üniversitelerinde verilmekte olan ortak zorunlu derslerin, uzaktan eğitim uygulamaları ile sunulmasının gündeme alındığı, UZEMlerin sayısının hızla arttığı, farklı öğrenme yönetim sistemlerinin kullanıldığı ve uygulamaların eş zamanlı-eş zamansız olması şeklinde farklıların bulunduğu görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 1 |