Oyunlaştırma, başka bir ifadeyle oyun tasarım unsurlarının oyun dışı bağlamlarda kullanımı, son dönemde birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da sıklıkla adından bahsettirmektedir. Ancak eğitimde, öğrenen katılımını, motivasyonunu ve sürdürülebilir öğrenmeyi geliştirmek için kullanılan oyunlaştırmanın tasarımlanmasında, oyuncu türleri ve oyunlaştırma tasarım çerçeveleri üzerinde de önemle durulması gerekir. Bu bakış açısıyla bu çalışmanın amacı, oyunlaştırma, oyuncu türleri ve oyunlaştırma tasarım çerçevelerini ele alarak ilgili alanyazında var olan dağıtık bilgi ve bulguları bir araya getirmektir. Bu çalışmanın, bu alanda çalışma yapmak isteyen araştırmacılara, öğrenenlere ve sistemlerin oyunlaştırılmasına karar verilmesinde tasarımcılara ve eğitmenlere bir öngörü kazandırması beklenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 1 |