BibTex RIS Cite

Thurstone Tipi Bir Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması

Year 2013, , 163 - 180, 01.05.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001279

Abstract

Bu çalışmada Thurstone’ın eşit görünen aralıklar metodu kullanılarak bir matematik tutum ölçeği geliştirilmiş ve güvenirlikgeçerliğine ilişkin bazı bulgular sunulmuştur. Ölçeğin maddeleri daha önce yapılmış bir çalışmada kullanılan Likert tipi matematik tutum
ölçeğinden alınmıştır. Çalışmada 48 hakem yargısından elde edilen veriler kullanılarak ölçek maddeleri için belirsizlik katsayıları ve madde ölçek puanları hesaplanmıştır. Güvenirlik – geçerlik çalışması için kullanılan veriler dokuzuncu sınıfa devam eden 66 öğrenciye
ölçek uygulanması ile elde edilmiştir. Ölçeğin test-yarılama güvenirlik katsayısı ve benzer ölçekler geçerliği için bazı kanıtlar sunulmuştur. Ayrıca Thurstone tipi ve Likert tipi matematik tutum ölçekleri psikometrik özellikleri açısından karşılaştırılmıştır.

A study of developing a Thurstone type attitude scale

Year 2013, , 163 - 180, 01.05.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001279

Abstract

In this study a Thurstone type mathematics attitude scale is constructed and its reliability and validity is examined. The items of a Likert type math attitude scale which was developed by Aşkar (1986) are used as item pool. Forty-eight of expert group have been used as judge in this study. The ambigious cofficients and scale values for the items are determined by the equalappearing intervals. Reliability and validity analyses were performed by applying the scales to 66 high school students. The validity of scale was examined in terms of concurrent validity. Thurstone type and Likert type scales were compared in terms of some psychometric properties

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA48RR83DH
Journal Section Research Article
Authors

Recep Bindak This is me

Cahit Pesen This is me

Publication Date May 1, 2013
Published in Issue Year 2013

Cite

APA Bindak, R., & Pesen, C. (2013). A study of developing a Thurstone type attitude scale. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 46(1), 163-180. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001279
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.