Review
BibTex RIS Cite

Öğretim Dili Olarak Türkçenin Sorunları ve Öğretme-Öğrenme Sürecindeki Etkili Yaklaşımlar

Year 2001, , 11 - 22, 10.09.2001
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000047

Abstract

Türkçe, öğretim
dili olarak, günümüzde birçok sorunla karsı karşıya bulunmaktadır.



Yabancı dille
öğretim, kitle iletişim araçlarının dili, Türkçe. Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin
yetiştirilmesi, öğretim programları, öğretimde kullanılan araç-gereçlerin
niteliği ve öğretim sürecinde uygulanan öğretme-öğrenme yaklaşımları Türkçe öğretiminin
verimini belirleyen önemli değişkenler olarak, bilimsel süreçlerde inceleme
konusu yapılmalıdır. Bu çalışmada öğretim dili olarak Türkçenin sorunlarına değinilmiş;
Türkçe öğretimin kazandırmayı amaçladığı becerilerin nitelikleri ile bu
becerilerin öğrencilere edindirilmesi sürecinde izlenmesi gereken çağdaş
öğretme-öğrenme yaklaşımları belirlenmeye çalışılmıştır. 

References

  • Adnan BİNYAZAR (1998) “ Ulusal Bilinç, Ulusal Dil”, Cumhuriyet 26. 09. S.2.
Year 2001, , 11 - 22, 10.09.2001
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000047

Abstract

References

  • Adnan BİNYAZAR (1998) “ Ulusal Bilinç, Ulusal Dil”, Cumhuriyet 26. 09. S.2.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Derleme Makaleler
Authors

Sedat Sever This is me

Publication Date September 10, 2001
Published in Issue Year 2001

Cite

APA Sever, S. (2001). Öğretim Dili Olarak Türkçenin Sorunları ve Öğretme-Öğrenme Sürecindeki Etkili Yaklaşımlar. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 34(1), 11-22. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000047

Cited By











Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.