Bu araştırmanın amacı cinsiyet ve
sınıf değişkenleri açısından ilkokul öğrencilerinin mesleklerin cinsiyet tipine
ilişkin kalıp yargı düzeylerinin ve tercih ettikleri mesleğin kalıp yargı
puanlarının farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Araştırmaya 4. ve 5.
sınıfa giden 83 öğrenci katılmıştır (45 kız, 38 erkek). Araştırmada araştırmacı
tarafından geliştirilen farklı alan ve düzeylerde 36 meslek adını içeren
Mesleki Yargı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde mesleklerin ve tercih
edilen mesleklerin cinsiyet tipine ilişkin kalıp yargı puanlarının, cinsiyet ve
sınıf değişkeninden bağımsız olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1998 |
Published in Issue | Year 1998 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.