Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKLERİN CİNSİYET TİPİNE İLİŞKİN KALIP YARGILARI

Yıl 1998, , - , 01.06.1998
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000245

Öz

Bu araştırmanın amacı cinsiyet ve
sınıf değişkenleri açısından ilkokul öğrencilerinin mesleklerin cinsiyet tipine
ilişkin kalıp yargı düzeylerinin ve tercih ettikleri mesleğin kalıp yargı
puanlarının farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Araştırmaya 4. ve 5.
sınıfa giden 83 öğrenci katılmıştır (45 kız, 38 erkek). Araştırmada araştırmacı
tarafından geliştirilen farklı alan ve düzeylerde 36 meslek adını içeren
Mesleki Yargı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde mesleklerin ve tercih
edilen mesleklerin cinsiyet tipine ilişkin kalıp yargı puanlarının, cinsiyet ve
sınıf değişkeninden  bağımsız olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Billings, S.K. (1992) Occupational Sex-Rolc Stereotyping in Elementary Students. Master's Thesis. Fort Hays State University. Kansas
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gül Akbalık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1998
Yayımlandığı Sayı Yıl 1998

Kaynak Göster

APA Akbalık, G. (1998). İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKLERİN CİNSİYET TİPİNE İLİŞKİN KALIP YARGILARI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 31(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000245
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.