Review
BibTex RIS Cite

ÖĞRENME BİÇİMLERİNİ (STYLE) OKULA GETİRMEDE 4MAT SİSTEMİNİ KULLANMA

Year 2001, , - , 10.09.2001
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000046

Abstract

İnsanların öğrenme
biçimlerindeki farklılıklar üzerine temellendirilen 4Mat (foımat) sistemi,
öğretmenlere öğretim sürecini düzenlemeleri konusunda yardımcı olmak üzere 1972
yılında geliştirilmiştir. 4Mat sistemi, bireysel öğrenme biçimleri ve beyin
üstünlüğüne dayalı işleme tercihlerinden yararlanan sekiz aşamalı bir eğitim
döngüsüdür. Bazı konular bazı öğrenciler tarafından istenilen şekilde
öğrenilirken, bazılarının neden yapamadığı konusunda öğretmenlerin
farkındalığını arttırmak için tasarlanan 4Mat, eğitim, psikoloji, nöroloji ve
işletme alanlarında yapılan araştırmalar üzerine temellendirilmiştir. David
Kolb (1981,1984, 1985), Carı Jung (1923), Jean Piaget (1970), John Dewey
(1958), Joseph Bogen (1969, 1975), Gabriele Rico (1983), Betty Edwards (1979)
ve John Bradshaw ile Norman Nettleton'un (1983) kuramları 4Mat yaklaşımına
katkıda bulunmuştur.

References

  • .
Year 2001, , - , 10.09.2001
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000046

Abstract

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Derleme Makaleler
Authors

Fatma Bıkmaz

Publication Date September 10, 2001
Published in Issue Year 2001

Cite

APA Bıkmaz, F. (2001). ÖĞRENME BİÇİMLERİNİ (STYLE) OKULA GETİRMEDE 4MAT SİSTEMİNİ KULLANMA. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 34(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000046
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.