Research Article
BibTex RIS Cite

TUTUMLARIN ÖLÇÜLMESİ VE LİKERT TİPİ ÖLÇEKLERDE KULLANILAN SEÇENEKLER

Year 1995, , 81 - 93, 01.01.1995
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000299

Abstract

Çocuğun gözlenebilir davranışında açıkça görülen yaklaşma ve geri durma eğilimleri, daha sonra onun iç davranışının bir parçası olur ve objeler, olaylar ve fikirler üzerine pozitif ya da negatif değer vermeye başlar. Kabul etme ya da reddetme durumunda iç eğilimlerden bazıları tutum, diğerleri de ilgilere ve değerlere karşı gelir. İlgilerin aktiviteler için tercihler olduğu, tutumların ise fikirlere ya da objelere pozitif yaklaşım veya bunlardan negatif geri durma olduğu söylenmektedir.

References

  • Anderson, Gary, Fundamentals of Educational Research. London: The Falmer Pres. 1990.
Year 1995, , 81 - 93, 01.01.1995
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000299

Abstract

References

  • Anderson, Gary, Fundamentals of Educational Research. London: The Falmer Pres. 1990.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Nilgün Köklü This is me

Publication Date January 1, 1995
Published in Issue Year 1995

Cite

APA Köklü, N. (1995). TUTUMLARIN ÖLÇÜLMESİ VE LİKERT TİPİ ÖLÇEKLERDE KULLANILAN SEÇENEKLER. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 28(2), 81-93. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000299

Cited By









Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.