Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TUTUMLARIN ÖLÇÜLMESİ VE LİKERT TİPİ ÖLÇEKLERDE KULLANILAN SEÇENEKLER

Yıl 1995, , 81 - 93, 01.01.1995
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000299

Öz

Çocuğun gözlenebilir davranışında açıkça görülen yaklaşma ve geri durma eğilimleri, daha sonra onun iç davranışının bir parçası olur ve objeler, olaylar ve fikirler üzerine pozitif ya da negatif değer vermeye başlar. Kabul etme ya da reddetme durumunda iç eğilimlerden bazıları tutum, diğerleri de ilgilere ve değerlere karşı gelir. İlgilerin aktiviteler için tercihler olduğu, tutumların ise fikirlere ya da objelere pozitif yaklaşım veya bunlardan negatif geri durma olduğu söylenmektedir.

Kaynakça

  • Anderson, Gary, Fundamentals of Educational Research. London: The Falmer Pres. 1990.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nilgün Köklü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1995
Yayımlandığı Sayı Yıl 1995

Kaynak Göster

APA Köklü, N. (1995). TUTUMLARIN ÖLÇÜLMESİ VE LİKERT TİPİ ÖLÇEKLERDE KULLANILAN SEÇENEKLER. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 28(2), 81-93. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000299

Cited By









Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.