Review
BibTex RIS Cite

SÖZCÜKLERLE DÖKÜLMEYENLER : Sınıfta Sözsüz İletişim

Year 1994, , 529 - 546, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000376

Abstract

Sözel iletişim insanoğlunun üzerinde ençok çalıştığı etkinliklerden birisidir. İlkokuldan üniversiteye kadar her okul düzeyinde öğrencilerden konuşma ve yazı dilinin yapılarını öğrenmeleri istenir. Öğrenciler sözel dile hakim olmadıkça gerçek anlamda eğitilmiş sayılmazlar. Öte yandan sözsüz iletişim ise insanoğlunun üzerinde çok az durduğu bir etkinlik olagelmiştir. Günümüzde bile hala devlet okullarının programlarına temel bir ders olarak girecek önemde görülmemektedir. Oysa, insanların iletişim kurarken alıp gönderdikleri mesajlardaki anlamların % 80 kadar büyük bir oranını sözsüz dil oluşturmaktadır. Bu rahatsız edici bir orandır. Demek ki insân-oğlu bu gerçek ortaya çıkıncaya kadar iletişim ile ilgili çalışmalarında yanlışın üzerinde durmuştur.

References

  • Beyond Words Nonverbal communication in the Classroom. Citation Press, New York, 1973, s. 1-28.

SÖZCÜKLERLE DÖKÜLMEYENLER: Sınıfta Sözsüz İletişim

Year 1994, , 529 - 546, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000376

Abstract

Sözel iletişim insanoğlunun üzerinde ençok çalıştığı etkinliklerden birisidir. İlkokuldan üniversiteye kadar her okul düzeyinde öğrencilerden konuşma ve yazı dilinin yapılarını öğrenmeleri istenir. Öğrenciler sözel dile hakim olmadıkça gerçek anlamda eğitilmiş sayılmazlar. Öte yandan sözsüz iletişim ise insanoğlunun üzerinde çok az durduğu bir etkinlik olagelmiştir. Günümüzde bile hala devlet okullarının programlarına temel bir ders olarak girecek önemde görülmemektedir. Oysa, insanların iletişim kurarken alıp gönderdikleri mesajlardaki anlamların % 80 kadar büyük bir oranını sözsüz dil oluşturmaktadır. Bu rahatsız edici bir orandır. Demek ki insân-oğlu bu gerçek ortaya çıkıncaya kadar iletişim ile ilgili çalışmalarında yanlışın üzerinde durmuştur.

References

  • Beyond Words Nonverbal communication in the Classroom. Citation Press, New York, 1973, s. 1-28.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Derleme Makaleler
Authors

James J. Thompson This is me

Akif Ergin This is me

Publication Date August 1, 2019
Published in Issue Year 1994

Cite

APA Thompson, J. J., & Ergin, A. (2019). SÖZCÜKLERLE DÖKÜLMEYENLER: Sınıfta Sözsüz İletişim. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 529-546. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000376
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.