Research Article
BibTex RIS Cite

TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE EĞİTİM: KADIN BAKIŞ AÇISINDAN

Year 1994, , 83 - 96, 02.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000438

Abstract

Eğitim, toplumsal değişmeyi ve yeniden yapılanmayı sağlayabilir mi? Yoksa, toplumda yapısal bir değişme gerçekleştirilmediği sürece seçkinlerin yeniden üretimini üstlenmekle mi kalır? Bu tartışma toplumsal bilimlerin gündemindeki yerini daha uzun bir süre koruyacağa benzemektedir. Ancak hangi görüş açısından olursa olsun, eğitimdeki yönsemelerin -trend- incelenmesi toplumsal yönsemelerin anlaşılmasına ışık tutar. Eğitsel yönsemeler hem toplumun yeni açdımlar karşısındaki tepkilerinin, hem de değişen toplumsal düşünce ve tutumların belirtisi niteliğindedir. Eğitimdeki cinsiyet farklılaşması da kadınla erkeğin yaşam örüntüleri konusundaki tavır ve beklenti dönüşümlerinin —çok daha derin toplumsal dönüşümleri işaretleyen- belirtilen olarak değerlendirilebilir.

References

  • Acar, Feride. (1983). “Turkish Women in Academia: Roles and Careers”, ODTÜ Gelişme Dergisi, 10 (4), s. 409-446.
  • Acar, Feride. (1992). “Türkiye'de Kadın ve Eğitim: Yüksek öğrenimde Kız öğrencilerin Konumu” in TC Başbakanlık KKSGM, Kadın ve Sosyo-Ekonomik Gelişme, Ankara, s. 11-22.
  • Âcuner, Selma ve Sallan, Songül. (1993). “Türk Kamu Yönetiminde Yönetici Kadınlar”, Ammae İdaresi Dergisi, 26 (3), s. 77-92.
  • Aykor, Gül. (1993). Kadın Sorunları Sektör Raporu, VIT. BYKP Kadın Çocuk ve Gençlik Özel İhtisas Komisyonu için Hazırlık Çalışması, Sosyal Planlama Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Başgöz, İlhan ve Wilson, H.E. (1973). Türkiye Cumhuriyetinde Eğitim ve Atatürk, Dost Yay., Ankara.
  • Berktay, Fatmagiil. (1993)- “Türkiye'de Kadın Olmak”, Cumhuriyet Kitap, no. 162.
  • Bourdieu, Pierre. (1971). ^ Systems of Education and Systems of Thought” in Young, M. (ed.), Knowledge and Control, Cplleier-Mac millan, London.
  • Chintis, S. (1993). “The Place of Women in the Management of Higher Education in India” in UNESCO, Women in Higher Education Management, Paris.
  • Çitçi, Oya. (1982). Kadın Sorunu ve Türkiye'de Kamu Görevlisi Kadınlar, TODAÎE yayını, Ankara.
  • DPT (1993). VII. BYKP, Kadın, Çocuk ve Gençlik Özel İhtisas Komisyonu Kadın Alt Komisyonu Raporu, Ankara.
  • Ergin, Osman. (1977). Türkiye Maarif Tarihi (5), Eser Matbaası, İstanbul.
  • Göle, Nilüfer. (1992). Modern Mahrem, Metis Yayınları, İstanbul.
  • Gök, Fatma. (1990). “Türkiye'de Eğitim ve Kadın ar”in Şirin Tekeli (yay. haz.), Kadın Bakış Açısından 1980 1er Türkiye’sinde Kadmlar, İletişim Yayınları, İstanbul, S. 165-181.
  • Gökdoğan, Nüzhet. (1974). “Fen ve Teknikte Kadın”in Cumhuriyet in 50. Yılında Çalışma Alanlarında Türk Kadım, l.Ü. Atatürk Devrimleri Araştırma Enstitüsü Yayınlan, İstanbul.
  • MEB. (1992a). 2000 li Yıllar Öncesinde Türkiye'de Kadın Eğilimi, Ajans Türk Matbaası, Ankara.
  • MEB. (1992b). Türkiye’de Kadın Eğitimi Birinci Uluslararası Konseyi Görüşmeleri, Ankara.
  • MEB. (1973). Cumhuriyetin 50. Yılında Milli Eğitimimiz, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Neuıel, Ayla. (1994). “Bilim Kadınlarımız Sayısal Olarak Almanya ya Büyük Fark Alıyor”, Cumhuriyet Bilim Teknik, No: 354.
Year 1994, , 83 - 96, 02.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000438

Abstract

References

  • Acar, Feride. (1983). “Turkish Women in Academia: Roles and Careers”, ODTÜ Gelişme Dergisi, 10 (4), s. 409-446.
  • Acar, Feride. (1992). “Türkiye'de Kadın ve Eğitim: Yüksek öğrenimde Kız öğrencilerin Konumu” in TC Başbakanlık KKSGM, Kadın ve Sosyo-Ekonomik Gelişme, Ankara, s. 11-22.
  • Âcuner, Selma ve Sallan, Songül. (1993). “Türk Kamu Yönetiminde Yönetici Kadınlar”, Ammae İdaresi Dergisi, 26 (3), s. 77-92.
  • Aykor, Gül. (1993). Kadın Sorunları Sektör Raporu, VIT. BYKP Kadın Çocuk ve Gençlik Özel İhtisas Komisyonu için Hazırlık Çalışması, Sosyal Planlama Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Başgöz, İlhan ve Wilson, H.E. (1973). Türkiye Cumhuriyetinde Eğitim ve Atatürk, Dost Yay., Ankara.
  • Berktay, Fatmagiil. (1993)- “Türkiye'de Kadın Olmak”, Cumhuriyet Kitap, no. 162.
  • Bourdieu, Pierre. (1971). ^ Systems of Education and Systems of Thought” in Young, M. (ed.), Knowledge and Control, Cplleier-Mac millan, London.
  • Chintis, S. (1993). “The Place of Women in the Management of Higher Education in India” in UNESCO, Women in Higher Education Management, Paris.
  • Çitçi, Oya. (1982). Kadın Sorunu ve Türkiye'de Kamu Görevlisi Kadınlar, TODAÎE yayını, Ankara.
  • DPT (1993). VII. BYKP, Kadın, Çocuk ve Gençlik Özel İhtisas Komisyonu Kadın Alt Komisyonu Raporu, Ankara.
  • Ergin, Osman. (1977). Türkiye Maarif Tarihi (5), Eser Matbaası, İstanbul.
  • Göle, Nilüfer. (1992). Modern Mahrem, Metis Yayınları, İstanbul.
  • Gök, Fatma. (1990). “Türkiye'de Eğitim ve Kadın ar”in Şirin Tekeli (yay. haz.), Kadın Bakış Açısından 1980 1er Türkiye’sinde Kadmlar, İletişim Yayınları, İstanbul, S. 165-181.
  • Gökdoğan, Nüzhet. (1974). “Fen ve Teknikte Kadın”in Cumhuriyet in 50. Yılında Çalışma Alanlarında Türk Kadım, l.Ü. Atatürk Devrimleri Araştırma Enstitüsü Yayınlan, İstanbul.
  • MEB. (1992a). 2000 li Yıllar Öncesinde Türkiye'de Kadın Eğilimi, Ajans Türk Matbaası, Ankara.
  • MEB. (1992b). Türkiye’de Kadın Eğitimi Birinci Uluslararası Konseyi Görüşmeleri, Ankara.
  • MEB. (1973). Cumhuriyetin 50. Yılında Milli Eğitimimiz, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Neuıel, Ayla. (1994). “Bilim Kadınlarımız Sayısal Olarak Almanya ya Büyük Fark Alıyor”, Cumhuriyet Bilim Teknik, No: 354.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Mine Tan This is me

Publication Date August 2, 2019
Published in Issue Year 1994

Cite

APA Tan, M. (2019). TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE EĞİTİM: KADIN BAKIŞ AÇISINDAN. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(1), 83-96. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000438
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.